جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عرفاتی نماینده شورای معارف سیما در اربعین حسینی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین عرفاتی گفت: تلاش ما این است که زائران را سازماندهی رسانه‌ای کنیم و با برگزاری مسابقه فیلم، عکس، دلنوشته و دل‌گویه در قالب‌های مکتوب، تصویری و صوتی گام‌های مؤثری را برداریم، هر زائر باید به یک خبرنگار و رسانه فعال تبدیل شود تا محتوای اربعین حسینی به عالم منتقل شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عرفاتی با اشاره به فعالیت های رسانه ای موکب های اربعین حسینی ظهار کرد: جاده نجف به کربلا، مسیری است که به بهشت برین ختم می‌شود و با خون پاک سیدالشهدا(ع) مفتوح شده تا بشریت طبق مسیری که سیدالشهدا(ع) ترسیم کرده از جهالت در اندیشه و ضلالت در عمل نجات یابد.

وی اضافه کرد: شورای معارف سیما در شبکه قرآن امسال برای رسانه‌ای کردن اربعین در عمود 1080 برنامه‌های ویژه را دنبال می‌کند و در این راستا نیز ارتباطات زنده را افزایش داده است و فعالیت دستگاه اس‌ان‌جی در این عمود و ارتباطات زنده برای شبکه‌های ملی و برون مرزی را پیگیری می‌کنیم.

نماینده شورای معارف سیما در اربعین حسینی خاطرنشان کرد: با اعلام موافقت معاونت سیما به شبکه‌های مختلف ابلاغ کرده که پایگاه معارفی شورای معارف سیما در موکب حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها مستقر است و شبکه‌هایی که به دنبال ارتباط زنده هستند می‌توانند از این بستر استفاده کنند.

وی از حضور مجری‌های مختلف در موکب حرم بانوی کرامت یاد کرد و گفت: حجم فعالیت‌های رسانه‌ای این موکب قابل رشد و افزایش است و در این راستا نیز پیشنهادات و راهکارهای مورد نیاز به حرم مطهر ارائه شده است تا در سال آینده با جمعیت بیشتری در مسیر اربعین حضور یافته و با آغاز زودتر فعالیت بتوانیم حق مطلب را ادا کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عرفاتی با بیان اینکه با شبکه‌های قرآن، پنج و یک و شبکه‌های بین‌المللی به صورت مستمر ارتباط داریم، مطرح کرد: بیشترین ارتباط رسانه‌ای اربعین در میان پایگاه‌های شورای معارف به موکب حرم بانوی کرامت اختصاص دارد.

وی ادامه داد: به جامعه قرآنی اعلام کردیم که شورای معارف سیما در این موکب مستقر است و آن‌ها می‌توانند برای بهتر دیده‌شدن فعالیت‌هایشان، محافل قرآنی خود را در این موکب برپا کنند.

مدیر طرح و برنامه شبکه قرآن و معارف سیما خاطرنشان کرد: شبکه‌های مخالف اسلام و شیعه به دنبال تبلیغ این موضوع هستند که شیعیان قرآن را فراموش کرده‌اند درحالی‌که ما نه فقط با قرآن ارتباط داریم بلکه حافظ اصلی قرآن هم دستگاه حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و اهل‌بیت(ع) هستند.

وی اضافه کرد: ما به دنبال فرهنگ‌سازی در موکب‌ها هستیم تا موکب‌ها علاوه بر اینکه به عزاداری و نوحه‌خوانی توجه دارند به قرائت قرآن کریم نیز بپردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عرفاتی با اشاره به اینکه انعکاس دعاخوانی‌ها، عزاداری‌ها، سخنرانی‌ها و محافل قرآنی مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: همانطور که حوزه علمیه قم از جمله برکات حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیهاست امیدواریم موکب ایشان نیز به برکت حضرت از نظر کیفی و کمی در حوزه معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) پیشتاز باشد.

وی با بیان اینکه طی روزهای اخیر حداقل روزانه 25 ارتباط تلویزیونی با شبکه‌های مختلف استانی، ملی و برون‌مرزی در موکب 1080 داشته‌ایم، گفت: این آمار در روزهای نزدیک به اربعین افزایش قابل توجهی داشته است که بخش قابل توجهی از آمارهای انعکاس برون‌مرزی به شبکه‌های سحر، العالم و پرس تی‌وی اختصاص دارد.

نماینده شورای معارف سیما در اربعین از وجود بیش از 600 میلیون مخاطب اردو زبان در منطقه یاد کرد و افزود: این افراد مخاطب اصلی ما در شبکه سحر هستند؛ انعکاس رسانه‌ای اربعین از هر کاری مهم‌تر است و ما باید از خدمات دیگر بزنیم و به خدمات رسانه‌ای اضافه کنیم.

وی با اشاره به اینکه خدمات رسانه‌ای موکب حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها نیز باید توسعه یابد، عنوان کرد: تمهیداتی برای سال آینده انجام می‌شود تا مشکلات رفع شود و ما خود به امام حسین علیه‌السلام متعهد شده‌ایم تا برای سال آینده با برنامه‌ریزی مطلوب‌تری به نتیجه برسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عرفاتی ادامه داد: یکی دیگر از پایگاه‌‌های شورای معارف سیما در موکب امام رضا علیه‌السلام است چراکه نام آن حضرت در جهان اسلام یک خورشید عالم‌تاب است اما میزان کاری که در آنجا صورت گرفته با آمار دستاوردهای عمود 1080 قابل مقایسه نیست.

وی اضافه کرد: تلاش ما این است که زائران را سازماندهی رسانه‌ای کنیم و با برگزاری مسابقه فیلم، عکس، دلنوشته و دل‌گویه در قالب‌های مکتوب، تصویری و صوتی گام‌های مؤثری را برداریم، هر زائر باید به یک خبرنگار و رسانه فعال تبدیل شود تا محتوای اربعین حسینی به عالم منتقل شود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha