سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024

حوزه/ نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: زیارت های زیادی در کتب دینی ما وجود دارد، اما چه طور شده است که اربعین آرم و نماد شیعه گری شده است و چه فلسفه ای در آن نهفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان، ظهر امروز در اجتماع مردم همدان در روز اربعین با اشاره به اهمیت عدد 40 گفت: در تاریخ نمونه های زیادی بوده اند که با انجام کاری برای رضای خداوند به مدت چهل روز به جایگاه بالایی رسیده ند.

وی افزود: اربعین سالار شهیدان آن چنان جایگاهی در نزد خداوند دارد که امام حسن عسگری(ع) زیارت اربعین را یکی از پنج نشانه افراد مومن عنوان کرده است.

آیت الله طه محمدی گفت: زیارت های زیادی در کتب دینی ما وجود دارد، اما چه طور شده است که اربعین آرم و نماد شیعه گری شده است و چه فلسفه ای در آن نهفته است.

امام جمعه همدان با بیان این که اربعین پیروزی اهل بیت(ع) بعد از اتمام سختی ها است، تصریح کرد: تا قبل از اربعین اهل بیت امام حسین(ع) در اسارت و تحت آزار بودند، اما در فصل جدید، فصل پیروزی و شکست ذلت بار دشمن است و یا به تعبیر دیگر فصول گذشته به دنبال کشت بوده اند و بعد از اربعین وقت برداشت است.

وی یادآور شد: حضرت زینب(س) با افتخار و سربلندی در اربعین به سمت کربلا بر می گردد و این پیروزی باعث شده است که اربعین در طول تاریخ زنده بماند و نماد شیعه گری شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، عشق به اهل بیت(ع) را دلیل حضور در پیاده روی اربعین دانست و گفت: این همه جمعیت از سراسر دنیا تنها می تواند به خاطر عشق وعلاقه به امام حسین(ع) دور هم جمع شوند و این امام حسین(ع) است که جاذبه ای قوی برای این افراد است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha