پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسلمانان کلیددار ۴۰ درصد از کرسی های پارلمانی در ایالت تلانگانا در هند

حوزه/ مسلمانان کلیددار ۴۰ درصد از ۱۱۹ کرسی پارلمانی در ایالت تلانگانا در هند، ۱۲.۷% جمعیت رای دهندگان را تشکیل داده و ۷ دسامبر پای صندوق های رای می روند. هدف آن ها مهار حزب افراط گرای هندوی بهاراتیا جاناتا است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از hindustantimes؛ مسلمانان در تلانگانا که نزدیک به 12.7% جمعیت رای دهندگان را در ایالت تلانگانا تشکیل می دهند، در انتخابات 7 دسامبر، سرنوشت احزاب سیاسی را برای حداقل 40%  119 کرسی پارلمانی تعیین می کنند.

تعداد مسلمانان تقریبا در تمامی مناطق این ایالت زیاد است، اما بیشتر مسلمانان ساکن منطقه هایی چون حیدرآباد، رانگاد ردی، مهابوبنگر، نالگندا، مدک، نظام آباد و کریم نگار هستند. طبق گزارش توسعه اجتماعی تلانگانا در سال 2017، 1.73 میلیون مسلمان تنها در حیدرآباد زندگی می کنند که با 43.5% جمعیت مسلمانان در این ایالت، یک چهارم جمعیت شهر را به خود اختصاص می دهند. این شهر 24 سهمیه از کرسی های پارلمانی را دارد که مسلمانان رای دهنده می توانند سرنوشت 10 کرسی را مشخص کنند.

به گفته کارشناسان سیاسی، اغلب مسلمانان حیدرآباد در شهر قدیمی سکونت دارند که برای دو دهه زیر چتر حزب سیاسی مجلس اتحاد مسلمین بوده اند. این حزب در شهر قدیمی 7 کرسی پارلمانی را به خود اختصاصداده است.

لازم به ذکر است در حالی که در گذشته حزب سیاسی مسلمانان و حزب هندوهای «تلانگانا رشتر سامیتی» رقیب هم بودند، با روی کار آمدن حزب افراط گرای بهاراتیا جاناتا که شرایط سختی برای جامعه اسلامی به وجود آورده است، مسلمانان در خارج از حوزه حزب سیاسی اسلامی به رای دادن «تی آر اس» ترغیب شده اند.

درماه سپتامبر اسدالدین اویسی رئیس مجلس اتحاد مسلمین از مسلمانان خواست به «تی آر اس» رای بدهند.

یکی از رهبران مجلس اتحاد مسلمین ضمن بیان بی اعتمادی مسلمانان به اعضای کنگره می گوید: پس از تخریب مسجد بابری، مسلمانان نسبت به اعضای کنگره بی اعتماد شده اند. کنگره نتوانسته جلوی رشد حزب بهاراتیا جاناتا را بگیرد. با این حال حزب تلانگانا رشتر سامیتی، با وجود اینکه یک حزب هندو می باشد اما محیط امنی برای مسلمانان فراهم کرده است.

وی افزود: رئیس این حزب 200 مدرسه و دانشگاه اختصاصی مسلمانان ساخته و غذا و البسه رایگان به محصلان مسلمان داده می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha