سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور گفت: احیای سیره پیامبر(ص) یعنی برگرداندن عدالت به جامعه و این هدف امام حسین(ع) در قیام خود بود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از بوشهر،آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، شامگاه چهارشنبه در مراسمی به مناسبت دهه سوم ماه صفر در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر گفت: همه تلاش امام حسین(ع)  این بود عاشورا رنگ پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) به خود بگیرد و سیره این دو در عاشورا تجلی پیدا کند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری به تبیین معنای سیره پرداخت و اظهار کرد: سیره به معنای اعمال، رفتار، حرکات، سکنات و ویژگی های نفسانی است که از آن به عنوان سیره و سنت پیامبر(ص) یاد می شود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور، عمل به سیره پیامبر(ص) را عمل به دستورات الهی دانست و ابراز داشت: تمامی امامان و پیشوایان ما بر اساس سیره پیامبر(ص) عمل می کردند و در طول 250 سال حضور و زندگانی امامان مشی آنها بر اساس سیره پیامبر(ص) بوده است.

وی ادامه داد: احیای سیره پیامبر(ص) یعنی برگرداندن عدالت به جامعه و این هدف امام حسین(ع) در قیام خود بود چراکه سال های پس از رحلت پیامبر، منابر به مکان هایی برای صب و لعن امیرالمومنین تبدیل شده بود از این رو امام حسین(ع) عنوان کرد که می خواهم سیره پیامبر را پیاده کنم تا اهل بیت(ع) عزت و احترام داشته باشند.

آیت الله حسینی بوشهری، داشتن امید به خدا، اعتقاد به معاد و روز قیامت و به یاد خدا بودن را از ویژگی های کسانی دانست که می توانند پیامبر را الگو قرار دهند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور افزود: همه این ویژگی ها را امام حسین(ع) داشت و او الگو بودن پیغمبر را سخت باور داشت.

وی در پایان سخنان خود به جمله ای از امام علی(ع) استناد کرد که می فرمایند«محبوب ترین بندگان پیش خدا اسان هایی هستند که راه پیامبر را پیروی کنند»، افزود: امام حسین(ع) برای رسیدن به این موضوع که حرکت، قیام و نهضتش به نتیجه برسد عنوان کرد که تا پای جان پیش می روم و امروز این حرکت و جمله او در تارک جهان می درخشد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha