جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام  بندانی نیشابوری

حوزه/ وقتی زائر از زیارت کربلا به منزلش برمی گردد،خدا ۷۰۰ هزار ملک را مأمور همراهی او می کند تا برای او استغفار و حتی بعد فوت در مراسم تشیع او شرکت کنند.

به گزارش خبرنگارخبر گزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر که با حضور حضرت آیت الله وحید خراسانی از مراجع تقلید و عزادارن حسینی در دفتر معظم له در قم برگزار شد، با بیان اینکه زیارت قبور معصومین(ع) اعتقاد و تبلیغ خاص توحیدی و قرآنی است، گفت: همین قضیه باعث شده برای زیارت قبوراهل بیت(ع) و امام حسین(ع)، آداب خاصی بیان شود.

سخنران این مراسم بابیان اینکه زائر قبرامام حسین(ع) فوق عرش الهی باخدا تکلم می کند، اظهار داشت: البته این مسئله هم قابل بحث است که چه کسانی به این مقام می رسند.

وی عنوان کرد: یکی از جایگاه خاص  زائرین کربلا این است که انبیاء به دیدار زائرین کربلا می روند و در روایتی 40 هزار ملک را خدا مأمور  همراهی برای زائرین کربلا می کند تا علاوه بر همراهی برای آنها طلب مغفرت کنند.

وی ادامه داد: حتی وقتی زائر از زیارت کربلا به منزلش برمی گردد،خدا  700 هزار ملک را مأمور همراهی می کند و باز این ملائک را خدا مأمور می کند برای او استغفار و حتی بعد فوت در مراسم تشیع او شرکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری گفت: حتی بعد قبر هم تا قیامت برای زائر قبر امام حسین(ع) می نشینند به امر خدا،استغفار، توبه و ذکر می گویند.

سخنران این مراسم افزود: در روایت دیگر از معصوم(ع) آمده که زائر قبر حضرت بخشیده، در فردای قیامت هم از همه رنجها و از سکرات موت در امان است.

وی عنوان کرد: از دیگر برکات زائرین نترسیدن از وحشت قبر و از سؤال نکیر و منکر است. همه مسائل باعث شده امام معصوم(ع) در روایتی در مورد جایگاه زائرین قبرامام حسین(ع) فرمودند« من بر این افراد غبطه می خورم».

حجت الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری گفت: باز در روایتی آمده است« جایگاه زائر آن قدر زیاد است که پیامبر(ص)، حضرت فاطمه(س) و اهل بیت(ع) در بهشت به دیدارش می آیند.

سخنران این مراسم افزود: در روایتی آمده است« در پرونده زائر کربلا، 100 ها حج مقبول پیامبر(ص) ثبت و ضبط می شود». این موارد نشان می دهد، زیارت قبور اهل بیت(ع) از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی عنوان کرد: زیارت باعث می شود مردم به یاد اهل بیت(ع) باشند و مسیر حق وحقیقت را فراموش نکند و در گمراهی قرار نگیرند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha