پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ ماهر عبد الرزاق رئیس جنبش اصلاح و وحدت

حوزه/ شیخ ماهر عبد الرزاق رئیس جنبش اصلاح و وحدت بیانیه شورای مفتی های لبنان را نا به جا و نا شایست دانست و گفت: ما از علمای مفتی توقع داشتیم که در تعامل با واقعیت شفاف سازی کند و از گرایش به حزب و گروه خاص دوری کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ ماهر عبد الرزاق رئیس جنبش اصلاح و وحدت و هماهنگ کننده نشست ملی اسلامی بیانیه شورای مفتی های لبنان را نا به جا و نا شایست دانست و گفت: ما از علمای مفتی توقع داشتیم که در تعامل با واقعیت شفاف سازی کنند و در حق طایفه خود انصاف را رعایت کرده و از گرایش به حزب و گروه خاص دوری کنند.

وی با اشاره به اینکه جایگاه مفتی، وی را ملزم می کند که در قبال همه به طور یکسان رفتار کند، تاکید کرد: دست های پشت پرده مانع تشکیل دولت می شوند.

شیخ عبد الرزاق خطاب به شورای مفتی ها تصریح کرد: بهتر بود شما از نخست وزیر می خواستید که انصاف و عدالت را به ویژه در خصوص طایفه خود رعایت کند.

رئیس جنبش اصلاح و وحدت اشاره کرد: زمانی که قدرت های لبنانی به مدت چند ماه مانع تشکی دولت می شدند، شما واکنشی در خصوص توطئه و دست های پشت پرده نشان ندادید.

وی ادامه داد: سخن شما مبنی بر اینکه دست های پشت پرده مانع تشکیل دولت می شود، نوعی سوء استفاده از 40 درصد از طایفه اهل سنت است، لذا شما باید از نخست وزیر بخواهید که حق اهل سنت را در دولت بدهد.

شیخ عبد الرزاق تاکید کرد: ما از شورای مفتی ها می خواهیم که منصفانه و عادلانه رفتار کند، حقیقت را ببیند و ابزاری در دست برخی سیاستمداران نباشد و در کنار تمامی اقشار بایستند و از خیانت و گرایش به گروه خاص دوری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha