شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دارند می‌گویند جنگ اقتصادی، آقایانی که می‌گویند جنگ است، آرایش خودشان در این جنگ چیست؟ در مسائل اقتصادی، دولت و مجلس چه آرایش جنگی و اقتصادی دارند؟ چه پدافند اقتصادی را فراهم کرده‌اند؟

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد مقدس،آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه این هفته مشهد، 11 آبان ماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با اشاره به در پیش بودن 13 آبان، روز استکبارستیزی، اظهار کرد: اربعین، نمایشگاه استکبارستیزی بود، آنچه تمام مجاهدات اهل بیت سیدالشهدا(ع) در فصل دوم انقلاب کربلا یعنی فصل اسارت تبلور پیدا کرد، در جریان اربعین و روز اربعین به عنوان روز تمام و کمال فصل دوم انقلاب بود و عصاره آنچه در عرصه این فصل دوم انقلاب اجرا شد، دقیقأ استکبارستیزی بود؛ شما در هیچ کجای دنیا این نماد استکبارستیزی را پیدا نمی‌کنید که خانمی را با بازوهای بسته شده با طناب، در دل قدرت مستکبر و بوران و بحران تمام جنایت‌گری‌های جریان استکباری با کمال قدرت فریاد بزند «عظمتت را کوچک شمردم ای یزید، تو پوچی، تو هیچی»، اینطور مقابل یزید فریاد بزند. 

جبهه استکبارستیزی در شیعه متبلور است

وی ادامه داد: جبهه جهانی استکبارستیز امروز که در شیعه اهل بیت(ع) متبلور است، به خاطر این که قهرمان اصلی و آموزگار استکبارستیزی دختر قهرمان امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) است؛ این که یزید شروع کرد با چوب خیزران به لب و دندان سر بریده زدن، از نظر سیاسی حرکت خیلی محکوم و زشتی بود چون وقتی به سر بریده چوب بزنند، عواطف جریحه‌دار می‌شود و حتی طرفدارانش هم ناراحت می‌شوند؛ عده‌ای می‌گویند یزید مست بود و عرق خورده بود، این نیست، هیچ سندی نداریم وقتی اهل بیت را وارد قصر یزید کردند، یزید مست بوده، پس چرا شروع کرد با چوب به لب و دندان سر بریده زدن؟ چون یزید که آن همه دستگاه برای خودش چیده بود تا مانور قدرت بدهد، اهل بیت پیغمبر را با طناب و ریسمان ببنند به‌عنوان اسیر در مقابل خودش که دیگر کسی قدرت را در غیر بنی‌امیه نبیند، صلابت پیغمبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) از چشم‌ها بریزد، متوجه شد قدرت و عظمت مال زینب(س) است، این زینب است که همه چیز را در استخدام خودش درآورده، این کاخ با عظمت، شده میدان قدرت‌نمایی فرزند علی(ع)، او به یزید می‌گوید «یا بن الطلقاء»، قدرت شد مال زینب، یزید دید مثل موشی که روی قالب صابون بنشیند، روی تخت قدرت چنین وضعی به خود گرفته، همه چشم‌ها و گوش‌ها به طرف زینب(س) است و مرعوب او هستند.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که این حس حقارت سبب شد یزید به سر بریده سیدالشهدا(ع) بی احترامی کند، گفت: یزید احساس حقارت کرد، شروع کرد با چوب بر لب تشت زدن، شاید زمزمه چوب بر لب تشت بتواند توجه را از زینب(س) بگیرد، این تُن صدای علی(ع) است که در کاخ پیچیده، از شدت استیصال و عصبانیت شروع کرد با چوب بر لب و دندان سر بریده زدن، اینجا زینب(س) ساکت شد چون مسؤولیتش فرق می‌کرد، تا الان مسؤول حرف زدن و استکبارستیزی بود، الان مسؤول یتیم‌داری است، باید کاری کند بچه‌ها سر بریده بابا را زیر چوب نبینند.

استکبارستیزی، اساس و هستی شیعه است 

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر این که زینب کبری(س) استکبارستیزی را به ما آموخت، تصریح کرد: استکبار ستیزی اساس وجود و هستی شیعه است.

وی ادامه داد: آمریکا هم مثل یزید شده، هر استکبارستیزی در مقابل یک جنایت مستکبر است، در مقابل جنایت یزید، استکبارستیزی زینب صورت گرفت؛ 13 آبان از سال اول که مسئله کاپیتولاسیون بود تا سال آخر که گرفتن جاسوس خانه آمریکا بود، در مقابل مظالم آمریکا بود، در مقابل مظلمه خاص آمریکا این استکبارستیزی صورت گرفت، الان هم مثل یزید که مستأصل شده. آمریکا 40 سال در همه فتنه‌ها، توطئه‌ها، حرکت‌های استکباری و مظالم خودش شکست خورده، فکر کرده بالاترین و قوی‌ترین جنایات و فجیع‌ترین مظالمش را انجام دهد و تحریم‌های نوبت دوم را اجرا کند. 

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به دو تعبیر امام راحل در مورد آمریکا، یادآور شد: امام بزرگوار به مناسبت همین 13 آبان، دو عبارت دارند، یک عبارت این بود که به آمریکا گفتند «شیطان بزرگ»، تعبیر آمریکا به شیطان بزرگ، امروز عبارت جا افتاده در دنیا است، در تمام مقالات، خطابات، میتینگ‌های ضد آمریکایی دنیا، دیگر نمی‌گویند آمریکا، یا می‌گویند «Great Satan»  و یا می‌گویند «الشیطان الکبیر»؛ این اصطلاح جا افتاده برای لقب آمریکا شد.

وی افزود: جمله دومی که امام در سال 58 در مقابل تهدیدهای آمریکا فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»؛ این عبارت نیز همه جای دنیا جا افتاده؛ در هفته گذشته یا هفته قبل‌تر، امام جمعه بغداد در خطبه‌های نمازجمعه خطاب به دولت عراق گفت چرا تصویب نمی‌کنید نیروهای آمریکایی از عراق بیرون بروند، مگر شما نمی‌دانید امام خمینی(ره) گفته «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، استشهاد او نیز به عبارت امام راحل است.

آیت الله علم الهدای افزود: 40 سال عمر انقلاب اسلامی ثابت کرد آمریکا در برابر همه توطئه‌ها شکست خورد، هر شکستی مفتضح‌تر از شکست قبلی و فرمایش امام(ره) ثابت شد؛ تهدیدی هم که اخیرأ کرده روز 13 آبان تحریم‌های نوبت دوم را اجرا کند تا جایی که یک قطره نفت از ایران صادر نشود، این هم مصداق همان فرمایش امام(ره) است که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. 

نفت ایران صادر نشود، یک قطره نفت از تنگه هرمز صادر نمی‌شود 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: روزی که امام(ره) فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، مردم و دنیا فکر کردند امام(ره) عصبانی است و شعار می‌دهد، اما 40 سال عمر انقلاب اسلامی ثابت کرد این کلام امام(ره)، کلام وحی مانند بود که بر زبان ایشان جاری شد و ثابت کرد «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» و شکست خورد، لذا در این توطئه هم شکست خواهد خورد؛ می‌گوید من نمی‌گذارم یک قطره نفت از ایران صادر شود؛ مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، تمام شخصیت‌های مملکت می‌گویند اگر بنا شد روزی یک قطره نفت ایران صادر نشود، یک قطره نفت هم از تنگه هرمز صادر نخواهد شد، این شعار و تهدید نیست، بیان یک واقعیت است.

تحلیل اندیشمند غربی از روز قطع صدور نفت از تنگه هرمز! 

وی متذکر شد: این تحلیل شخص بنده نیست، فکر نکنید اطلاعات نظامی کشور را در خطبه نمازجمعه بیان می‌کنم، این هم نیست، آقای «فرانس ژیره س» که استاد دانشگاه جنگ است، در دانشنامه جنگ در مجله «World War»، یک مقاله دارد و در آن مقاله، رویارویی ایران را با کشورهای عربی به پیش‌کردگی آمریکا توضیح می‌دهد؛ می‌گوید اگر بنا شد یک قطره نفت از ایران صادر نشود، تنگه هرمز تمام مین‌گذاری شده، ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی نیز این مین‌گذاری‌ها را نظارت می‌کند، از تنگه هرمز در روز 3 کشتی نفتی عربستان سعودی عبور می‌کند، اگر بنا شد نفت ایران صادر نشود، ساعت 5 صبح هر روز جمهوری اسلامی اراده کند، 3 کشتی نفتی عربستان سعودی مصادره می‌شود، نفتش مصادره و پرسنلش اسیر می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: آقای «فرانس ژیره س» می‌گوید در درجه اول بعد از مصادره این سه کشتی نفتی، سکو و میدان مشترک نفتی امارات و قطر توسط ایران بسته می‌شود، تنها با شلیک یک موشک از ایران، کل سیستم نفتی پایگاه وفاق قطر تعطیل خواهد شد، در صدد مقابله برمی‌آیند که از بالا به ایران حمله کنند، 6 فرودگاه بین‌المللی دبی، ابوظبی، شارجه، ریاض، بحرین و قطر همان لحظه هدف موشک قرار می‌گیرند، تمام مواصلات هوایی و دریایی قطع می‌شود، تنها به فاصله 30 دقیقه تمام مسیرهای هوایی و دریایی کشورهای خلیج فارس در شلیک موشک ایران منهدم خواهد شد و همه راه‌ها قطع خواهد شد. 

نتیجه تقابل نفتی با ایران

وی اضافه کرد: این استاد دانشگاه در ادامه می گوید دو پایگاه نظامی ائتلاف نظامی خلیج فارس با هجوم موشک‌های نقطه زن ایران کاملأ از کار می‌افتد و توان نظامی آنان به نصف کاهش پیدا می‌کند، موشک‌های قاهر انصارالله برای تأسیسات نفتی آرامکو عربستان کافی است و تمام این تأسیسات نفتی را از کار می‌اندازند؛ در صورت دخالت آمریکا و متحدانش که باید بیایند به سراغ این قضیه، وقتی می‌آیند که کشورهای دارای چهار پنجم سوخت فسیلی جهان در کویت، قطر، بحرین، امارات و عربستان، در زمانی کوتاه به عصر حجر برمی‌گردند و وجود ندارند، کل اقتصاد جهان و بورس‌های آن که عمدتأ صاحبان آن کشورهای عربی هستند، از کار می‌افتد، قیمت نفت در لحظه اول به بشکه‌ای 400 دلار می‌رسد. 

امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: این آقا استاد جنگ است و برخی می‌گویند رئیس اتاق جنگ ناتو از طرف آمریکاست که نظر می‌دهد؛ می‌گوید وضعیت تخریب موشک‌های ایران به این شکل است: دبی 14 موشک از نوع شهاب، شارجه 14 موشک، منامه 4 موشک، ابوظبی 7 موشک، دوحه 11 موشک، السامیه، الکویت و کویت 22 موشک، جده 24 موشک و ریاض 28 موشک آنان را نابود خواهد کرد و بعد می‌گوید تمام این موشک‌ها از 2 پایگاه ایران شلیک می‌شود و 110 پایگاه موشکی ایران دخالت نمی‌کنند، این‌ها همه نابود می‌شوند.

وی افزود: این آقای دکتر تشخیصش این است که اگر بنا باشد ایران تصمیم بگیرد یک قطره نفت منطقه صادر نشود، به فاصله نیم ساعت همه کشورهای حاشیه خلیج فارس نابود خواهند شد و به فاصله یک ساعت نیز دو کشور امارات و عربستان نابود خواهند شد و آمریکا هیچ چیز در این مملکت ندارد، تازه به سراغ اسرائیل هم نرفتیم، وای به روزی که به سراغ اسرائیل برویم!

چرا می‌گویند موشک‌هایتان را جمع کنید؟! 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این که این نکات، اطلاعات نظامی کشور نبود، گفت: این که هی می‌گویند موشک‌هایتان را جمع کنید به خاطر این است؛ این نظر و تحلیل بنده نیست، فردا نگویید اطلاعات نظامی کشور را بردی در خطبه‌های نمازجمعه می‌‍گویی، آنان هنوز از اطلاعات نظامی ما خبر ندارند، این نظریه آقای دکتر استاد آموزش جنگ و به قول بعضی‌ها رئیس اتاق جنگ ناتو، دکتر فرانس ژیره‌س هست که آن را در مقاله جهانی نوشته است. 

وی تأکید کرد: فکر کردید 29 شهریور سال 59 است که به قول امام(ره) دوتا سنگ بیندازید در فرودگاه مهرآباد و کسی خبر نداشته باشد و آماده نباشد؟ ایران امروز دیگر ایران آن روز نیست؛ برادران و خواهران، این که ما دم از ولایت فقیه می‌زنیم، این که دم از حجت امام زمان(عج) می‌زنیم، همه مدیریت‌ها تحت فرماندهی ولی فقیه در طول این مدت از دفاع مقدس تا امروز درست شده است.

آرایش دفاعی دولت و مجلس در مقابل جنگ اقتصادی چیست؟ 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که دولت و مجلس برنامه خود در جنگ اقتصادی را با مردم درمیان بگذارند، خاطرنشان کرد: دولت‌ها و مجلس‌های ما در این مدت اگر رهنمودهای ولی فقیه را در مدیریت اقتصادی کشور عمل می‌کردند، الان در اقتصاد کجای قضیه بودیم؟ و نکردند؛ دارند می‌گویند جنگ اقتصادی، جنگ اقتصادی آمریکا از 13 آبان این است، اما در سایر مسائل ممکن است شک اقتصادی هم به کشور وارد شود، آقایانی که می‌گویند جنگ است، آرایش خودشان در این جنگ چیست؟ در مسائل اقتصادی، دولت و مجلس چه آرایشگری جنگی و اقتصادی دارند؟ چه پدافند اقتصادی را فراهم کرده اند؟ 

وی اضافه کرد: دو سه وزیر تازه نفس آمدند در وزارت‌خانه‌های افتصادی، واقعأ از این جنگ خبر دارند یا خبر ندارند، اگر خبر ندارند که این‌ها به درد وزارت نمی‌خورند که تصویب کردید، اگر خبر دارند، برنامه‌یشان در تقابل با این جنگ اقتصادی چیست؟ شما وزیر نشدید که فقط یک ساختمان و پرسنل ساختمان را اداره کنید، شما باید صف مقدم جبهه جنگ اقتصادی با آمریکا بجنگید، آرایش، پدافند و تجهیزاتتان چیست؟ به مردم بگویید تا بدانند چه آرایشی در جنگ اقتصادی دارید و مردم بداننند پدافند دولت و مجلس در این جنگ اقتصادی چیست. 

برنامه‌هایتان را به مردم بگویید 

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: آمریکا عربده می‌کشد که 13 آبان می‌خواهم تحریم‌ها را اجرا کنم، شک اقتصادی هم ممکن است ایجاد شود، البته حرف، حرف امام(ره) است، غلطی هم نمی‌تواند بکند، هیچ کاری هم نکنید، مردم به صحنه می‌آیند و با مردانگی و مقاومت همه چیز را جواب می دهند، اما در عین حال، آقایان چه پدافند و آرایشی دارند؛ باید به مردم بگویند و مردم در جریان قرار بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha