پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی  امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف از حمله دولت نیجریه به راهپیمایی اربعینی شیعیان نیجریه که منجر به شهادت و مجروح شدن آنان شده، انتقاد کرد و گفت: پشت پرده این فاجعه، اندیشه وهابی و حمایت مالی آل سعود است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف خواستار دادن فرصت به نخست وزیر جدید عراق برای اجرای برنامه ها شد و نسبت به حمله های الکترونیکی که برای شکست این تجربه تلاش می کنند، هشدار داد.

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر خطبه از حمله دولت نیجریه به راهپیمایی اربعینی شیعیان نیجریه که منجر به شهادت و مجروح شدن آنان شده، انتقاد کرد و گفت: پشت پرده این فاجعه، اندیشه وهابی و حمایت مالی آل سعود است.

وی افزود: ما با ملت مظلوم نیجریه هم­صدا و همدرد هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی تاکید کرد: داعش با نظارت و حمایت آمریکا در مرز های سوریه و عراق مستقر شده است و در مقابل نیرو های بسیج مردمی نیز در کمین هستند تا هر قدمی که به سمت عراق برداشته شود را از میان بردارند.

خطیب جمعه نجف اشرف در بخش دیگر خطبه به هشتمین سالگرد انفجار کلیسای "سیدة النساء" در بغداد اشاره کرد و گفت: بار دیگر این مصیبت را به مردم و مسیحیان عراق تسلیت می گوییم.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی از نویسندگان و ادبا خواست که در خصوص انتفاضه ماه صفر سال 1977 میلادی و همچنین درباره راهپیمایی تاریخی زیارت اربعین قلم فرسایی کنند.

وی تصریح کرد: زیارت اربعین به برکت خون آنان که در انتفاضه صفر اعدام و زندانی شدند، پُر شور شده است.

منافع اخروی مشارکت در زیارت اربعین

امام جمعه نجف در خطبه دینی به منافع اخروی و دنیوی زیارت اربعین اشاره کرد و گفت: منافع اخروی شامل بخشش گناهان، افزایش حسنات، ثواب حجّ مقبول به همراه رسول اکرم(ص)، دعای ائمه (ع) و پیامبر اکرم (ص) شامل حالش می شود، در امان ماندن از حادثه بزرگ است.

منافع دنیوی مشارکت در زیارت اربعین

وی ادامه داد: منافع دنیوی شامل سی مورد است که از جمله آنها افزایش روزی، طولانی شدن عمر، دفع بلا، تقریب ملت ها، ایجاد دوستی بین دل ها، اظهار عزت تشیع، بیان نقش مردم از طریق موکب های حسینی، معرفی امام حسین(ع)، اظهار نقش زن و احترام آن، تربیت نسل جدید، تحکیم اخلاق اسلامی، استقبال از پیروان ادیان دیگر، وحدت اسلامی بین مذاهب، از بین رفتن فاصله طبقاتی، یادگیری احکام شرعی در طول مسیر، ارتباط با علما، ورزش، اثبات قدرت دین در تحرک ملت ها، قدرت دین در وحدت ملت ها، قدرت دین در کنترل ملت ها و برانگیختن آنان، قدرت تشیع در باقی ماندن، تعجیل در ظهور ولی الله الاعظم و آزادی ملت ها، خنثی کردن تمامی فتنه های داخلی، شکست خطوط انحرافی در داخل مذهب و برکت در خانه های مؤمنان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha