سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
رهبر انقلاب

حوزه/ زبان تهدید آمریکایی ها در طول این چهار دهه و به خصوص تشدید فشارهای اقتصادی آن ها علیه ملت و کشور ما به خوبی گواه شکست آن ها در مقابله گفتمانی با انقلاب اسلامی است؛ مقابله ای بیشتر از جنس نرم که مردم ما بارها ثابت کرده از تهدیدهای سران کاخ سفید هراسی به دل راه نداده و نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رهبر معظم انقلاب چند سال پیش در خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به چالش‌های فراوان نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون، با تاکید بر این نکته که"ما ملتی نبودیم که راهمان را برویم و کسی کارمان نداشته باشد"، تصریح کردند:" از روز اول قدرت‌های جهانی با ما کار داشتند؛ علیه ما جنگ تحمیل کردند؛ صدام را به جان ما انداختند؛ تحریم کردند؛ اما ما بر همه این چالش‌ها غلبه پیدا کردیم و هیچ کدام از چالش‌ها نتوانسته ملت ما را پشیمان کند و به زانو در آورد."

ایشان همچنین صبح امروز(شنبه) طی سخنانی در دیدار دانش آموزان و دانشجویان ابراز داشتند:" 40 سال است که چالش بین آمریکا و ایران ادامه دارد و انواع تحرکات از سوی دشمن اتفاق افتاده است؛ از جنگ نظامی و اقتصادی تا جنگ رسانه ای را آمریکا به راه انداخت".

معظم له در ادامه گفتند: "یک حقیقت مهمی در این بین وجود دارد و آن این که در این چالش 40 ساله ، طرف مغلوب آمریکا و طرف پیروز جمهوری اسلامی است"

بازنگاهی به این قبیل فرمایشات سکاندار انقلاب در بازه های زمانی گوناگون و البته با موضوع و محوریت چرایی شکست نقطه ثقل استکبار جهانی یعنی آمریکا در برابر انقلاب و ملت ایران نشان می دهد که زبان تهدید آمریکایی ها در طول این چهار دهه ، به خوبی گواه شکست آن ها در مقابله گفتمانی با انقلاب اسلامی است ؛ مقابله ای بیشتر از جنس نرم که ملت ایران بارها ثابت کرده از تهدیدهای سران کاخ سفید هراسی به دل راه نداده و نخواهد داد.

دقیقاً از همین روست که مقام معظم رهبری در طول این سال ها بارها بر لزوم بازتولید گفتمان استکبار ستیزی ملت ایران و تبلیغ و ترویج آن در گستره بین المللی از طریق ابزارهای نوین تبلیغاتی تاکید کرده اند.

اغراق نیست اگر بگوییم که گفتمان اصلی ای که امروزه در مقابل گفتمان جهان سرمایه داری قد علم کشیده و با وجود همه ی مظلومیت ها و غربت های ناخواسته در این نزاع تمام عیار، -البته به لطف الهی- پا پس نکشیده و ان شاءالله هم نخواهد کشید، گفتمان انقلاب اسلامی است.

البته از این نکته کلیدی نیز نباید چشم پوشید که این گفتمان ناب در شرايطي در عرصه جهانی سیادت یافت و مورد توجه قرار گرفت که دنیا تسلیم رویکردها و نگاه های اومانیستی، ماتریالیستی و سکولاریستی شده بود، به شکلی که به تعبیر یکی از اندیشمندان غربی، در قرن بیستم در بهترين شکل، خدا "معماري بازنشسته بود و انسان، محور و مدار همه چيز" به شمار مي رفت.

این گونه بود که انقلاب اسلامي ایران به طرد و نفي گفتمان های غیر الهی مبتنی بر ماترياليسم، اومانيسم و سکولاريسم که اصول مسلم پذيرفته شده غالب گفتمانهای اواخر قرن بیستم بود، پرداخت و با طلوع فجرآفرین خود ، نوری در این ظلمتِ بشر دورافتاده از خدا و معنویت پدید آورد.

بی تردید دکترین جمهوري اسلامي ایران که منبعث از همان گفتمان ناب انقلابی است، در واقع قدرت نمايي اسلام درعصر دين ستيزي به شمار می رود؛ آن جا که ایسم های پر آب و رنگ در پاسخ به نیازهای اساسی بشر کم آورده و به بن بست رسیده اند.

آری! انقلاب اسلامی ایران علیرغم همه تنگناها و فشارها به جهت بهره مندی از گفتمان توحیدیِ حق طلبانه، در نهایت به خواست خدا پیروز این نزاع هاست کما این که تاکنون نیز نشانه هایی از این فتح و ظفر را در طول چهل سال اخیر شاهد بوده ایم و البته این وعده الهی است که مستضعفانِ حق طلب، وارثان اصلی این کره خاکی خواهند بود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha