جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد منتظری

​حوزه/ مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: برخی از منورالفکران داخلی روایت تسخیر سفارت آمریکا که در آن زمان عملا به پایگاه اطلاعاتی سازمان سیا تبدیل شده بود را طور دیگری بیان و شرح می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمد منتظری، شامگاه شنبه در جمع تعدادی از فعالان فرهنگی استان کردستان اظهار داشت: 13 آبان برای ملت و نظام ما روز سرنوشت سازی است که باید قدر آن را به خوبی بدانیم.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ادامه داد: در روز سیزدهم آبان ماه اتفاقات بسیاری روی داد که در سرنوشت انقلاب اسلامی بسیار موثر بود.

وی اظهار کرد: متاسفانه برخی از منورالفکران داخلی روایت تسخیر سفارت آمریکا که در آن زمان عملا به پایگاه اطلاعاتی سازمان سیا تبدیل شده بود را طور دیگری بیان و شرح می دهند. گستاخی این جریان ها تا حدی پیش رفته که حتی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و به قول آنها سفارت ایالات متحده را عملی مغایر حقوق بشر می دانند و شرکت کنندگان در این برنامه را سرزنش و حتی مهاجم معرفی می کنند.

حجت الاسلام منتظری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه بعد از فرار شاه از کشور، آمریکا دیگری پایگاهی برای پایش اطلاعات و آمار سری خود در ایران نداشت، اظهار کرد: آمریکایی ها برای دستیابی به اطلاعات ارزشمند انقلاب و حتی کشورهای منطقه نیازمند پایگاهی سری بودند، لذا بهترین مکان را سفارتخانه خود در تهران دیدند، به همین منظور سفارتخانه آمریکا به تدریج به یک مرکز اطلاعاتی و امنیتی تغییر رویکرد داد، تا جایی که این سفارتخانه به یکی از شعب سازمان اطلاعات آمریکا(سیا) تبدیل شده بود.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اضافه کرد: بعد از گذشت مدت زمانی فرزندان این سرزمین متوجه شدند که به صورت منظم و سازمان یافته، خرابکاری های فیزیکی یا عقیدتی در کشور در حال رخ دادن است، لذا تمام مراکز مشکوک را تحت نظر قرار گرفتند.

وی افزود: بعد از حصول اطمینان از اینکه سفارتخانه آمریکا به جاسوسخانه ای صرف تبدیل شده است، دانشجویان پیرو امام این سفارتخانه را به اشغال خود درآوردند و همگان به ویژه رسانه ها به عینه بسیاری از اسناد محرمانه و خرابکارانه در این سفارتخانه را مشاهده و برای جهانیان پخش کردند.

حجت الاسلام منتظری اظهار کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، عملا دست این کشور را از اطلاعات طبقه بندی شده کوتاه کرد و زمینه های دشمنی های آمریکا علیه جمهوری اسلامی را تشدید کرد

وی در پایان گفت:  امام خمینی(ره) تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران را انقلاب دوم نامیدند، زیرا با تسخیر این مکان عملا مزدوران و جاسوسان آمریکایی در چنگال فرزندان انقلاب اسیر شدند و پس از 444 روز اسارت با میانجیگری برخی از سران کشورهای دنیا، خفت بار به کشورشان بازگشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha