پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دادگاه شهر تایلند، به حجاب داشتن دانش آموزان حکم داد

حوزه/ دادگاهی در استان سونگخلای تایلند، ضمن صدور حکمی اعلام کرد که مدیریت مدرسه بودایی باید به دانش آموزان مسلمان اجازه داشتن حجاب را بدهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از bangkokpost، دادگاه اداری در استان سونگخلا در کشور تایلند طی صدور حکمی، پوشیدن حجاب اسلامی و مقنعه برای دختربچه ها در مدرسه ابتدایی را مجاز اعلام کرد.

گفته می شود والدین 20 دانش آموز مسلمان در شهر سونگخلا نسبت به اینکه مدرسه اجازه داشتن حجاب را به فرزندان شان نمی داد، شکایت کرده بودند. مدیریت مدرسه ابتدایی پتانی، یک مدرسه بوداییان در این شهر تایلندی کودکان مسلمان را مجاز به داشتن حجاب نمی دانست و مدعی شده بود که روسری زیر پا گذاشتن قوانین مدرسه و رعایت نکردن یونیفرم دانش آموزی می باشد. در این میان والدین دانش آموزان به پوشش مذهبی اصرار داشته و سر تسلیم فرود نیاورند.

تنش ها زمانی بالا گرفت که یکی از دانش آموزان مسلمان نامه ای از مدیریت مدرسه دریافت کرده بود و به والدین اخطار داده شد، در صورتی که فرزندشان به پوشیدن حجاب اصرار ورزد، مجازات خواهد شد.

 

لازم به ذکر است، استان سونگخلا یکی از مناطق جنوبی در کشور تایلند می باشد که در نزدیکی مرز مالزی و خلیج تایلند واقع شده که مرکز آن نیز سونگخلا گفته می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha