جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پلیس ایرلند در حال شناسایی متهمان تجمع نژادپرستانه روبروی مسجد

حوزه/ پلیس ایرلند در شهر نیوتاوناردز در شمال این کشور اعلام کرده که ۹ متهم تجمع نژادپرستی روبروی مرکز اسلامی بنگلادشی را به زودی شناسایی می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از بلفاست تلگرام، پلیس ایرلند به زودی مجرمانی که در حادثه نفرت محور در مرکز اسلامی شهر  نیوتاوناردز، در شمال این کشور مداخله داشته اند، را دستگیر می کند. پلیس همچنین گفته که یک خط فعال تحقیق مرتبط با جرایم سازمان یافته برای دستگیری مجرمان ایجاد کرده است.

گفته می شود انتشار تصویر مردانی که لباس های نژادپرستانه کو کلاکس کلان ها را پوشیده و بیرون یک مرکز اسلامی بنگلادشی تجمع یافته بودند، خشم جهانی را برانگیخت. این تصویر در صفحه نخست خبرگزاری های سی ان ان، واشنگتن پست، الجزیره و بسیاری خبرگزاری های بین المللی قرار گرفت.

اوایل این هفته سیاستمداران و رهبران کلیسا اعمال این گروه 9 نفره را که شعارهای نژادپرستانه سر می داده اند، محکوم کردند.

نورمن مک آلی کشیش کلیسای پرسبیتری که در همان خیابان و در همسایگی مرکز اسلامی واقع شده از این مردان خواست هویت واقعی شان را به مردم نشان دهند.

وی گفت: اگر این کارتان فقط یک شوخی مربوط به شب هالووین بوده، جلو بیایید و حقیقت را بگویید. فقط اعتراف کنید که کارتان یک شوخی بی مزه و ناخوشایند بوده است و بس!

در ادامه بیانیه ای منتشر شده از سوی کلیساهای دیگر نیز خواسته که شرکت کنندگان در این تجمع  خودشان را معرفی کنند. با این حال هنوز هیچ فردی مسئولیت این اقدام نژادپرستانه علیه مسلمانان را به عهده نگرفته است.

شیباجی میا مدیر مرکز اسلامی بنگلادشی از طرفداری رهبران مذهبی تشکر کرده و گفت: ما از اینکه حامیان خوبی داریم و می توانیم به کارمان ادامه دهیم سپاسگذاریم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha