جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علی لاریجانی

حوزه/ رئیس مجلس با بیان اینکه ۱۳ آبان نماد مقاومت ملت ایران در برابر استکباراست، گفت: ترامپ کوچکتر از آن است که بتواند ایران را از پا درآورد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به نقل از خانه‌ملت، دکتر علی لاریجانی در نشست علنی امروز یکشنبه 13 آبان ماه مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور ضمن آرزوی قبول زیارات برای همه عزاداران حسینی ایرانیان عزیز، برخی همکاران گرامی و سایر مسلمانان که توفیق راهپیمایی و تشرف پیدا کردند، گفت: از دولت جدید و مردم مهمان نواز عراق که در این هنگامه عظیم حسینی خدمت رسانی مطلوبی به زائران داشتند، سپاسگزاری می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی کشور به خصوص وزارت کشور، نیروی انتظامی و نیروهای مسلح که بسترهای این حرکت دینی و مردمی را فراهم کردند، تشکر و قدردانی می‌نمایم.

13 آبان نماد مقاومت ملت ایران در برابر استکبار

وی در ادامه یادآور شد: 13 آبان نماد مقاومت ملت ایران در برابر استکبار است، همانگونه که رهبری معظم روز گذشته سه واقعه مهم را در مورد این ایام توضیح دادند، چه ماجرای کاپیتولاسیون و مخالفت شجاعانه امام با آن و چه حرکت انقلابی دانشجویان و دانش آموزان، هر کدام جلوه‌ای از مبارزه ملت علیه رفتارهای استکباری آمریکا را نشان می‌دهد.

لاریجانی اظهار کرد: قریب به هشتاد سال است که دولت آمریکا در امور داخلی ایران دخالت می‌کند و نمونه ای  از انواع خیانت‌ها و جنایت‌ها علیه ملت ایران در آن به وفور دیده می‌شود. کودتای آمریکا علیه دولت ملی مصدق با اختلاف افکنی داخلی بین سیاسیون و پول پاشی به مزدوران و بهره جستن از خائنین شکل داده شد و حکومت دیکتاتوری وابسته شاه را برای چند دهه به ملت ایران تحمیل نمود و ماشین شکنجه و خفقان ساواک را برای کنترل مبارزان با کمک سی.آی.ای و موصاد راه اندازی کرد و در پناه این سفاکی‌ها بر ثروت ملی ایران به ویژه نفت تسلط یافتند.

رئیس قوه مقننه یادآور شد: برای چند دهه به یغما بردند و حتی منابع نازلی که باید در ازای نفت به ایران می‌پرداختند، سیاهه‌هایی از هزینه‌های مستشاران آمریکایی که چند هزار نفر بودند، ارایه می‌کردند و علاوه بر این عملا فرماندهی بر ارتش در دست آنان بود، در امور سیاسی نیز شاه بدون اجازه نمی‌توانست تصمیم مهمی بگیرد؛ تغییر نخست وزیر و وزرا با هماهنگی آمریکا میسر بود و این وابستگی شدید نظامی، سیاسی و اقتصادی و سرکوب آزادی خواهان و ایجاد فضای خفقان جز سرافکندگی ملت ایران در مقابل سایر ملل و به بردگی کشاندن جامعه ایران و عقب نگاه داشتن کشور نتیجه دیگری نداشت.

انقلاب اسلامی یک باره شرایط را زیرو رو و آمریکا را از کشور بیرون کرد

وی افزود: امام خمینی(ره) در سال 1343 در پیامی درباره کاپیتولاسیون فرمودند که " اکنون مستشاران نظامی و غیر نظامی آمریکا با جمیع خانواده و مستخدمین آنها آزادند هر خیانت و جنایتی کنند، پلیس ایران حق بازداشت آنها را ندارد" انقلاب اسلامی یکباره شرایط را زیرو رو کرد؛ آمریکا و نوکران آمریکا را از کشور بیرون کرد، وقتی آمریکا مواجه با سد ملت ایران گردید و از دخالت‌های آمرانه گذشته مایوس شد، دشمنی با ملت ایران را به نحو دیگری سامان داد.

لاریجانی با بیان اینکه آمریکا ابتدا تئوری تجزیه ایران را با شورش‌های قومی پیگیری نمود و کودتا علیه نظام اسلامی را سامان داد، گفت: آمریکا ترورهای ناجوانمردانه افراد موثر و رهبر انقلاب نظیر شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید باهنر، شهید رجایی و شهدای حزب و شهدای محراب جنس دیگر طراحی آنها بود. این دسایس که در سال‌های نخست انقلاب به اجرا در آمد با همه هزینه‌هایی که برای انقلاب نوپای اسلامی داشت، ره به جایی نبرد لذا جنگ صدام علیه ملت ایران با حمایت و تحریک آمریکا شکل یافت و البته سایر کشورهای غربی و شوروی سابق به کمک صدام شتافتند.

خسارات مادی و جانی فراوان صدام خللی به اراده ملت وارد نکرد

رئیس مجلس شورای اسلامی، افزود: ملت ایران در مقابل این تهاجم عظیم ایستاد و مشکلات زیادی تحمل کرد، بیش از 200 هزار شهید و صدها هزار جانباز، آزاده و خسارات مادی وسیع به اراده ملت خللی وارد ننمود، رمز توفیقات ملت در مقابل این هجم ماجرا جویانه متنوع آمریکا، شناخت ملت از ظلم و جور شیطان بزرگ، اعتماد به تفکر و هدایت‌های امام و توافق در ایستادگی در مقابل دشمن بود.

وی ادامه داد: گذشت زمان نشان داد که تصمیم و انتخاب مردم منطقی، معقول و بسیار پر ثمر برای آینده کشور بود، تصمیم که به همه متجاوزان دیروز و امروز آموخت که هر کس قصد تجاوز و اشغال خاک ایران را کند، تصمیم به نابودی خود گرفته است چراکه ملت ایران همانگونه که صدام را تا مرحله نابودی تعقیب کرد، هر متجاوز دیگری را معدوم خواهد نمود.

ترامپ کوچکتر از آن است که بتواند ایران را از پا درآورد

لاریجانی یادآور شد: اکنون آقای ترامپ همچون صدام قصد ستیز با ملت ایران گرفته است، او می‌خواهد مستقیما ملت ایران را مورد ستم و شکنجه قرار دهد، او به ستیز با ملت ایران به ویژه زنان و کودکان ایران آمده و عجیب است. آقای ترامپ با این همه شرارت از شعارهای ملت در مقابله با شیطنت‌های آمریکا اظهار ناراحتی می‌کند، آمریکا باید مطمئن باشد، امروز ملت ایران نشان خواهند داد که ترامپ کوچکتر از آن است که بتواند ایران را از پا درآورد. همان گونه که ملت ایران صدام را تا نابودی تعقیب کرد و تروریست‌های مزدور آمریکایی داعش را تا نابودی تعقیب نمود، بر جانیان کاخ سفید خسران و پشیمانی مستولی خواهند نمود.

رئیس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امروز ملت‌ها از سلطه‌طلبی و اخاذی‌های آمریکایی‌ها به ستوه آمدند و به دنبال خلاصی از این دولت شر هستند، دولت نااهل و غیرمعقول آمریکا اسباب تمسخر سیاستمداران دنیا شده است و حتی متحدان دیروز آمریکا دنبال راهکارهای بدیل هستند، در این میان طرح‌های مالیخولیایی ایالات متحده تحت عناوین معامله بزرگ قرن یا ائتلاف راهبردی بیش از آنکه زمینه تحقق داشته باشد، بستر برای اخاذی برخی کشورهای تحقیر شده است که آنان را با بدترین عبارات مُهن نیز همراه می‌کند.

لاریجانی اظهار کرد: ملت نستوه ایران با تجربه گذشته راه خود را به خوبی می‌شناسد و با استقامت شکوهمند در این معرکه شیادانه آمریکا صحنه را برای مزدوران این کشور پر هزینه خواهد نمود و با تلاش مجاهدانه به بالا بردن بهره‌وری توانمندی و فناوری کشور اهتمام خواهد نمود، ضمنا ملت ایران رفتارهای برخی از کشورها در منطقه که محرک ماجراجویی آمریکا و زمینه ساز بسط شیطنت‌های اسرائیل شدند، فراموش نمی‌کند.

ضرورت وحدت و همگرایی قوا و جریان‌های سیاسی

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: ملت ایران رهبری داهیانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و با همبستگی هرچه بیشتر راه حفظ عزت و استقلال را پی خواهد گرفت و در این شرایط رعایت وحدت صفوف و همگرایی قوای مختلف و جریان‌های سیاسی بیش از هر زمان ضرورت دارد و امیدواریم در این شرایط عقلای جریان های مختلف سیاسی راهبردی درستی داشته باشند.

برپایه این گزارش، نمایندگان مجلس شوررای سلامی پس از سخنان رئیس مجلس در خصوص سیزده آبان و مقاومت در برابر استکبار، شعار «مرگ بر آمریکا» سردادند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha