پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 467404
۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
انفجار تروریستی اتوبوس در مصر

حوزه/ صدها نفر از قبطیان مصر که بستگان و دوستان خود را در حادثه تروریستی انفجار اتوبوس در این کشور از دست داده اند، در مراسم تدفین پیکر قربانیان این حادثه شرکت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از francais.rt،  روز شنبه 3 نوامبر صدها نفر از مسحیان قبطی مصر با حضور در محل کلیسای اعظم استان مینیا، در مراسم تدفین اجساد شش تن از هفت قربانی حادثه تروریستی انفجار اتوبوس در این کشور که توسط عوامل داعش و در نزدیکی صومعه سنت سموئیل در استان مینیا صورت پذیرفت، شرکت کردند. مراسم مذکور در حیاط اصلی کلیسای بزرگ شاهزاده طادرس استان مینیا و تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد.

لازم به ذکر است با استناد به فهرست منتشر شده توسط کلیسای ارتدوکس قبطیان مصر حاوی اسامی قربانیان این حادثه تروریستی، در بین اسامی هفت نفر کشته شده نام دو کودک 12 و 15 ساله نیز به چشم می خورد. همچنین مقامات این کلیسا تعداد زخمیان این حادثه را 19 نفر اعلام کردند که حال 4 تن از آنها وخیم گزارش شده است.

به گفته خبرگزاری Associated Press  یکی شاخه های تروریستی وابسته به گروهک داعش که طی سال های گذشته تا کنون با نیروهای امنیتی مصر در صحرای سینا مقابله می کند، مسئولیت کامل این حمله تروریستی را بر عهده گرفته است.

قبطیان کهن ترین و مهم ترین بخش جامعه مسیحیت در خاورمیانه هستند و در حال حاضر بیش از 10 درصد از جمعیت 96 میلیون نفری مصر را تشکیل می دهند و تقریبا در تمامی مصر حضور فعال سیاسی و دینی دارند به همین جهت به صورت مداوم و آشکارا مورد هدف گروهک های تند روی جهادی و ستیزه جویان صحرای سینا قرار می گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha