جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ذوالنوری

حوزه/ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با بیان  اینکه نیاز اصلی کشور حاکمیت روحیه ارزش‌گرایی و استکبارستیزی است نه روحیه وادادگی و فریب خوردن از لبخند دشمن، گفت: روحیه‌ای که انتظار معجزه‌ای را داشته باشیم که توسط آمریکا رقم زده شده است دستاوردهای کشور را نابود خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری ظهر امروز در تجمع مردم قم که به مناسبت 13 آبان در صحن امام رضا علیه‌السلام حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به اینکه حافظه مردم ایران مملو از جنایات آمریکای مستکبر است، اظهار کرد: امروز با افشای اسناد مداخله و مشارکت آمریکا در کودتای 28 مرداد که دولت منتخب مردم را ساقط کرد به‌خوبی می‌توان فهمید که آمریکایی‌ها خباثت دیرینه‌ای نسبت به ملت ایران دارند؛ نقش آمریکا در شکل‌گیری رژیم پهلوی، آموزش شکنجه‌گران ساواک، تحکیم پایه‌های رژیم، مقابله با مردم و انقلاب اسلامی چیزی نیست که از حافظه مردم زدوده شود.

وی اضافه کرد: نقش آمریکا در کشتار چهار هزار نفر از مردم بی‌گناه در میدان شهدای تهران با فاصله کمی از اوج‌گیری قیام خداجویانه مردم به خوبی قابل مشاهده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در لایحه کاپیتولاسیون در خانه خود ذلیل و شکسته بودیم، عنوان کرد: امام در مقابل این قانون ایستاد و رژیم را رسوا کرد به همین علت ایشان را تبعید کردند.

وی با اشاره به نقش آمریکا در راستای تضعیف اسلام و انقلاب مطرح کرد: به دنبال این بودند که در درون ارتشی که با انقلاب به مردم پیوست، کودتاهای مختلف را ساماندهی کنند، جریان‌های ضدانقلاب را پشتیبانی و تقویت کردند تا این جریان‌ها به جان ملت بیافتند، ما 16 هزار شهید ترور را تقدیم اسلام و انقلاب کردیم در همه این جنایات دست خون‌آلود رژیم آمریکا و محور استکبارجهانی هویدا و آشکار بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری خاطرنشان کرد: در کنار تحریم اقتصادی و بسیج رسانه‌های جهانی، جنگی را علیه ملت ما ناخواسته و نابرابر آغاز و رژیم بعثی را به یک قدرت بزرگ تبدیل کردند تا بتوانند به نظام اسلامی ضربه بزنند.

وی از تلاش دشمن برای اجرای طرح خاورمیانه جدید به منظور محو محوریت جمهوری اسلامی و حاکم کردن رژیم صهیونیستی در منطقه یاد کرد و گفت: برخلاف خواسته آن‌ها خاورمیانه‌ای شکل گرفت که دل‌های مردم جهان جذب ایران اسلامی شد و امروز شاهد هستیم که رؤسای مختلف آمریکا اعلام می‌کنند که بازنده همه توطئه‌های ایجاد شده آمریکا بوده که چند هزار میلیارد دلار و یا به تعبیر ترامپ 6 تریلیون دلار در منطقه هزینه کردند اما جمهوری اسلامی‌هایی در منطقه ایجاد شد که بغض مردم جهان را نسبت به آمریکا و دست‌نشانده‌های آن فریاد می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروزه عربستان از راه زمین راه نفوذی به یمن ندارد اما موشک‌‌های یمن است که مناطق نفتی اطراف پایتخت و ریاض را مورد هجوم قرار می‌دهند به شکلی که امروز هم قدرت مردم یمن به رخ مردم دنیا کشیده شده و مظلومیت مردم این کشور نیز به اطلاع دنیا رسیده و جوی ضدآمریکایی ایجاد شده که ترامپ مجبور می‌شود بر سر نوکران سعودی فریاد بزند و بدون توجه به گاو شیرده خود می‌گوید که جنگ یمن باید طی یک ماه تمام شود.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در مقابل جنایات مختلف داعشی‌ها سکوت کردند، گفت: داعش نیرویی زیرزمینی بود که با حمایت نظام سلطه وقتی ستون‌کشی می‌کرد دو هزار خودروی نظامی را تکان می‌داد که این‌ها نمی‌توانستند از دید آمریکایی‌ها در امان باشند اما با این وجود آمریکایی‌ها فریاد ضد تروریستی را سر می‌دادند و در مقابل، مواضع نیروهای مقاومت را بمباران و راه فرار جریان‌های تکفیری را فراهم می‌کردند اما امروز مجبور هستند صدای الرحمن ختم جریان‌های تکفیری را با گوش‌های کر خود بشنوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری یادآور شد: مردم ایران ثابت کرده‌اند که در این اوضاع بد اقتصادی که صورت خود را با سیلی خود سرخ نگه‌داشته‌اند همچنان پای آرمان‌ها ایستاده‌اند، جوانانی فریاد مرگ بر آمریکا را سر می‌دهد که با مشکلات مختلف اقتصادی روبرو هستند و سن ازدواج آن‌ها گذشته، اما همچنان آمریکا از روی خباثت خود امروز را برای برگرداندن تحریم‌ها انتخاب کرده است.

وی اضافه کرد: مردم پشت سر ولایت هستند و هر گله‌ای از مسئولان دارند عرصه‌ها را اشتباه نمی‌گیرند و می‌دانند باید در چه عرصه‌ای حاضر شوند؛ در هیچ سالی ما شاهد حضور این همه جمعیت در میدان نبوده‌ایم؛ امروز مردم با آرمان‌های امام بیعت کرده و خود را سرباز امام خامنه‌ای می‌دانند و این مدال افتخار را به رخ جهانیان می‌کشانند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم نقش خود را در همه صحنه‌های انقلابی و مسیر پر فراز و نشیب انقلاب ایفا کردند، گفت: مسئولان نقش سنگینی دارند و باید از مردم بترسند و به آن‌ها امیدوار باشند؛ این مردم شایسته خدمت و ولی نعمت‌های انقلاب هستند و نمی‌توانند از بی‌عرضگی‌ها و گاهی خیانت‌ها چشم‌پوشی کنند، آن‌ها برای انقلاب هزینه و شهید دادند و از مسئولان توقع دارند.

وی با اشاره به اینکه منشا بسیاری از مشکلات کشور داخلی است، عنوان کرد: امروز صدور نفت ایران قطع نشده و مردم نباید شاهد این بحران اقتصادی باشند، بی‌عرضگی اقتصادی، غافل شدن از اقتصاد مقاومتی و توجه نکردن به فریادها و نهیب‌های رهبری این وضعیت را برای مملکت رقم زده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری عنوان کرد: امروز غافلان داخلی مشکل و اساس فشارهای اقتصادی بر مردم هستند که باید نسبت به عملکرد خود تجدیدنظر کنند امروز قوای سه‌گانه در مقابل رهبری و مردم باید پاسخ‌گو باشند چراکه رهبری از سال 80 تاکنون فریاد مقابله با تبعیض و فساد را سر می‌دهد، اگر قوای سه‌گانه بخواهند گزارش کار مؤثر خود را در این عرصه اعلام کنند جوابی برای مردم ندارند.

وی با بیان اینکه امروز زمان اجرای رسالت مسئولان است، گفت: ما هیچ مشکل غیرقابل رفعی در کشور نداریم و اگر مسئولان به درستی به وظایف خود عمل کنند بخش قابل توجهی از مشکلات رفع می‌شود.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما نباید پشت دیوار تحریم، کم‌کاری‌ها و بی‌عرضگی‌ها را پنهان کنیم، ما بیشتر اوقات تحریم‌ها را دور زده یا به خودکفایی رسیده‌ایم اما در برخی از عرصه‌ها به علت کم‌کاری‌های افراد پیشرفتی نداشته‌ایم هر چند همچنان در برخی عرصه‌ها نیز حرف برای گفتن داریم و نسبت به آن چیزی که بوده‌ایم راهی را رفته که دنیا در شگفت و تعجب است و این از افتخارات نظام اسلامی و زحمات مسئولانی است که در برخی از ادوار با وجود فشارها تلاش‌های بسیاری را متحمل شده‌اند اما در برخی عرصه‌ها با سیاست‌های غلط، فساد و تبعیض ناکارآمد عمل شده است.

وی با اشاره به اینکه نظام سلطه به دنبال توقف حرکت جمهوری اسلامی است، عنوان کرد: امروز 11 کشور دنیا توان غنی‌سازی اورانیوم را دارند و هفت کشور دنیا چرخه کامل هسته‌ای را در اختیار دارند که ایران یکی از این هفت کشور است.

حجت‌الاسلام والسملمین ذوالنوری با بیان اینکه جوانان ایرانی مرزهای دانش را درنوردیده‌اند، اضافه کرد: در برخی از عرصه‌های علمی همانند پرتاب ماهواره و نانو دارای جایگاه مشخصی هستیم، رسانه‌های دنیا بیش از 40 روز تمرکز خبری بر ماهواره امید داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس با دست خالی مقابل دشمن ایستادگی کردیم؛ اما امروز دستاوردهای بسیاری از جمله زیردریایی جماران، خودروهای زرهی و جنگی و موشک‌های قاره‌پیما و بالستیک داریم که هزینه ریسک را برای دشمن به میزانی بالا برده است که اگر رؤسای جمهور آمریکا اعلام می‌کنند همه گزینه‌ها روی میز است جرأت نمی‌کنند سخن خود را عملی کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با طرح این سئوال که علت عقب‌ماندگی در برخی از عرصه‌ها چیست؟ اضافه کرد: روحیه جهادی و بسیجی و تبعیت از فرمان رهبری موجب پیشرفت در عرصه‌های مختلف شده است و اگر این تفکر و روحیه وارد اقتصاد شود شاهد نابسمانی‌ها نخواهیم بود پس مسئولان بدانند که مردم از آن‌ها روحیه بسیجی، تفکر بسیجی، ولایت‌مداری و پایبندی به ارزش‌ها را خواستارند که کشور را به موفقیت و تعالی می‌رساند.

وی با بیان  اینکه نیاز اصلی کشور حاکمیت روحیه ارزش‌گرایی و استکبارستیزی است نه روحیه وادادگی و فریب خوردن از لبخند دشمن، گفت: روحیه‌ای که انتظار معجزه‌ای را داشته باشیم که توسط آمریکا رقم زده است دستاوردهای کشور را نابود خواهد کرد، امروزه به روحیه‌ای نیاز داریم که مردم را به عرصه‌های جهادی وارد کند و زیر پرچم رهبری و ولایت حرکت‌های جهادی را توسعه دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری تصریح کرد: اگر چهره‌های ما نفاق‌گرا و فردگرا شود دیگر نمی‌توانیم به هدف مورد نظر برسیم؛ عاملان پیشرفت کشور دارای این چهره‌ها و صاحبان فیش‌های نجومی نیستند و دل در دل بیگانه ندارند و ولایت‌مدار خواهند بود و امروز نیز همین روحیه باید بر عرصه‌های مختلف حاکم باشد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha