جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله خاتمی

حوزه/ آیت الله خاتمی در جمع مردم کرمان گفت: امروز شرایط آمریکا بسیار شکننده است. چقدر نادانند آن‌ها که در این شرایط ذلت آمریکا نسخه تسلیم و سازش را می‌پیچند و این تحلیلی خائنانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمان آیت الله سید احمد خاتمی، در جمع راهپیمایان سیزده آبان در شهر کرمان، به جنایات و دشمنیهای آمریکا نسبت به مردم ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا ۶۵ سال است که علیه این کشور یعنی ایران عزیز در حال جنایت است و از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ تا به امروز علیه مردم دست به جنایات متعددی زده است. یکی از این جنایات مسلط کردن یک رژیم وابسطه و غارتگر است که ۵۷ سال دین ستیزی و اخلاق ستیزی را در دستور کار داشته است.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری افزود: آمریکاییها بعد از انقلاب هم آنی علیه این ملت فرو‌گذار نکردند و سفارت آن‌ها لانه جاسوسی علیه ملت بود که جوانان مسلمان به حق ‌این جاسوس خانه را اشغال کردند و انقلاب دوم را صورت دادند؛ انقلابی که در پی آن فریاد مرگ بر آمریکا طنین انداز شد. ماجرای طبس، تحریک صدام‌ برای حمله به ایران، حمله به هواپیمای مسافربری بری و ‌کشتن حدود سیصد نفر از هم وطنان ما از دیگر جنایات آمریکا بر علیه ما بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: دیگر جنایات و دشمنیهای آمریکا را میتوان جنگ اقتصادی دانست که از آغاز انقلاب شروع کردند و تاکنون علیه این ملت فداکار ادامه دادهاند و امروز اوج آن است. جنگ ‌نرمافزاری، رسانهای و روانی که آنی فرونمیگذارند هم در زمره بدخواهیهای آمریکا نسبت به مردم ایران است.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: تقویت گروهک منافقین این داعشهای، دست داشتن در همه اغتشاشات درونی علیه ملت همچون فتنه سال ۸۸ و اغتشاشات دی ماه سال ۹۶ و طراحی توطئه علیه ایران در جوامع بین المللی جزو جنایات آمریکا علیه جمهوری اسلامی است.

وی به حضور پرشور مردم در راهپیمایی سیزده آبان اشاره کرد و گفت: به خاطر همین جنایات است که مردم در سرتاسر کشور اینچنین حضور پیدا کردهاند؛ ما هدفمند و با حساب آمدهایم و در حقیقت همانطور که امام خمینی آمریکا را شیطان بزرگ دانست؛ ما هم آمدهایم تا فریاد مرگ بر آمریکا سر دهیم.

امام جمعه موقت تهران به مقایسه آمریکای امروز و آمریکای چهل سال پیش پرداخت و بیان داشت: آمریکای امروز نسبت به آمریکای دیروز چهل برابر ضعیفتر شده، در عرصه سیاسی، ‌نرم افزاری و سخت افزاری قدرتش در حال افول است. همچنین در عرصه اقتصادی که طبق اعلام خودشان ۸۰۰ میلیارد دلار کسری بودجه دارند. این کشور همانند شوری که از هم فروپاشید، به فضل خدا در حال فروپاشی است و دیر یا زود دنیا این مساله را خواهد دید.

وی در رابطه با وضعیت کنونی آمریکا تصریح کرد: امروزه آمریکا دارای بیحیثیتترین دولت در جهان است. طبق گفته خودشان دروغگوترین رییس جمهور برای آن‌ها است که تا به حال هزاران دروغ به جهان و به ملت خود گفته است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری به جنایات آمریکا در دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: جنایتی که امروز در یمن درحال رخداد است که بچه شش ساله در دامن مادر از گرسنکی جان می‌دهد و دوازده میلیون یمنی در خطر قحطی قرار دارند، همگی را از چشم آمرکا میدانیم. ‌اتاق جنگ و فرماندهی این جنایات در وزارت جنگ آمریکا است. جنایاتی که در بحرین، فلسطین و غزه نیز در حال رخداد است همگی با حمایت آمریکا در حال وقوع است.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: آن‌چه گفتنی امروز است این که پیروز این میدان ایران اسلامی و شما مردم هستید.  به قول امام خمینی(ره) که فرمود: کدام افتخار بالاتر از این که آمریکا با همه ادعایش در مقابل مردم ایران آنچنان وامانده و رسوا شده است که نمی‌داند به چه متوسل شود. این افتخار بزرگی برای مردم ایران است و پیروز این معرکه هم ایران اسلامی است. دیدید که ترامپ گفته بود در مرحله دوم تحریمها یعنی در روز سیزده آبان فروش نفت ایران را به صفر میرسانیم، اما مجبور به عقب نشینی شد. این یعنی همان که امام گفت و ما هم میگوییم که آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: امروز شرایط آمریکا بسیار شکننده است. چقدر نادانند آن‌ها که در این شرایط ذلت آمریکا نسخه تسلیم و سازش با آمریکا را می‌پیچند و این تحلیلی خائنانه است. امام این امت مقام معظم رهبری و این ملت بزرگ، در مقابل این خیانت خواهند ایستاد. نه تسلیمی هست و نه مذاکرهای است. مقام معظم رهبری همانند امام(ره) فرمودند که به هیچ کس در هیچ سطحی اجازه مذاکره با آمریکا را نخواهم داد. ملت ایران چهل سال به فضل خدا در مقابل آمریکا مقاومت کرده است و تا آخر هم خواهد ایستا.

وی در ادامه به نقشههای آمریکا علیه مردم ایران اشاره کرد و بیان داشت: آن‌ها در شرایط کنونی دست به فریبکاری میزنند و‌ ادعا می‌کنند که ما با ملت ایران بد نیستیم و‌ با دولت ایران دشمنیم؛ اما در واقع آنها می‌خواهند این ملت بپا ایستاده را از پای درآورند که نخواهند توانست. توطئه دیگر آمریکا دو‌قطبی کردن جامعه، اختلاف افکنی در این جامعه متحد و جدا کردن مردم از ولایت است. این در زمره جنگ روانی آمریکا است که با وحدت و همدلی همانند گذشته از این گردنههای سخت عبور خواهیم کرد.

امام جمعه موقت تهران افزود: مساله جنگ روانی با استفاده از فضای مجازی نیز از دیگر حربههای آنها است. آمریکاییها همانند جنگ احزاب که گفتند نظام نبوی در شیب سقوط است، علیه جمهوری اسلامی میگویند که این نظام در حال فروپاشی است اما بدانند که آنها خود در شیب سقوطند و نظام جمهوری اسلامی ایران در حال اوج گرفتن است. این سختیها انقلاب را آب دیدهتر می‌کند، همانند جنگ تحمیلی که نظام را درمقابل حمله بیگانه بیمه کرد و فتنه هشتاد و هشت که کشور را در مقابل تهاجم داخلی ایمن ساخت.

آیت الله خاتمی، ایجاد فضای نا امیدی در جامعه را از دیگر حربههای آمریکا برشمرد و گفت: دیگر نقشه آنها ایجاد بدبینی در میان مردم با نظام اسلامی است. این‌ها می‌خواهند مردم را از آینده‌ ناامید کنند؛ اما همانگونه که مقام معظم رهبری فرمود آینده به مراتب روشن تر از گذشته خواهد بود، منتها رمزش مقاومت است.

وی تاکید کرد: شش موشکی که سپاه به شرق فرات به داعش زد موجب کاهش قیمت سکه و ارز شد که این به معنی آن است که تن دادن به قوانین بین المللی مشکلات ما را بیشتر می‌کند و گرانی را بالا می‌برد و آنچه کمر گرانی را خواهد شکست تنها مقاومت است‌. به ملت میگویم با ایستادگی شما سر آمریکا به سنگ خواهد خورد و ان شاءالله با همین مقاومت آمریکا نابودی نهاییاش را خواهد دید.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت:  فردا چه خواهد شد؟ خداوند در قرآن میفرماید: «وَ إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا لا يَضُرُّكُمْ كَيْدُهُمْ شَيْئاً إِنَّ اللَّهَ بِما يَعْمَلُونَ مُحِيطٌ» (آل عمران/ 120) عنصر صبر و‌ تقوا را داشته باشید دشنمان هیچ‌غلطی نمیتوانند بکنند. تا وقتی شما مردم حسین فاطمه را دارید، این حسینیه ها، این راهپیمایی اربعین و عاشورا را دارید و تا وقتی که شما هیهات منا الذله را دارید مطمئن باشید آسیبی نخواهید دید.‌ شما عاشورایی و کربلایی هستید و عزیزید و دشمنان شما ذلیلند. مگر در عاشورا کربلاییها شکست خوردند؟ ابدا، آسیب و ‌اسارت و رنج دیدند اما دودمان بنی امیه را برانداختند. این حضورهای شکوهمندانه شما مصداق صبر و تقوا است و همه توطئههای دشمنان را خنثی خواهد کرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور در پایان خاطر نشان کرد: به فضل خدا این کشور با داشتن دو سرمایه رهبر فقیه و ملت همیشه در صحنه پیروز است و‌ پیروزی های آینده هم در انتظار اوست و  از مسئولین انتظار میرود به پاس این حضور پر شکوه، با مدیریت جهادی و شبانه روزی تلاش کنند تا سختیها و فشارها کاهش پیدا کند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha