جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی اشرف باباییان

​حوزه/ امام جمعه کامیاران گفت: : تاریخ اسلام سرشار از روحانیونی است که به عنوان رهبران دینی علیه ظلم و خودکامگی به پا خاسته اند، لذا روحانی و طلبه ای که تنها کارش گوشه نشینی و مطالعه و مکاشفه باشد، خاصی انجام نداده است و در آن دنیا باید جوابگو باشد، چرا که وظایف فردی و اجتماعی سنگینی برعهده دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام علی اشرف باباییان عصر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران ضمن تقدیر از مردم برای حضور تاریخی در راهپیمایی امروز، اظهار داشت: مردم کامیاران به عنوان مردمی کوشا و غیرتمند همیشه پای اعتقادات خود ایستاده اند که این مایه فخر و مباهات برای ساکنان این شهرستان است.

امام جمعه کامیاران در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش کلیدی روحانیون و طلاب در جامعه، گفت: تاریخ اسلام نشان داده که همیشه علما، روحانیون و طلاب پیش قراولان و طلایه داران حرکت و جنبش های ضداستکباری بوده اند. همانند حرکت و انقلابی که امام خمینی(ره) علیه رژیم ستم شاهی انجام داد و سالهای بسیاری از عمر مبارکشان در این راه صرف شد.

وی با اشاره به اینکه روحانی باید انقلابی باشد و گوشه نشینی برای او سمی کشنده است، افزود: تاریخ اسلام سرشار از روحانیونی است که به عنوان رهبران دینی علیه ظلم و خودکامگی به پا خاسته اند، لذا روحانی و طلبه ای که تنها کارش گوشه نشینی و مطالعه و مکاشفه باشد، خاصی انجام نداده است و در آن دنیا باید جوابگو باشد، چرا که وظایف فردی و اجتماعی سنگینی برعهده دارد.

امام جمعه کامیاران با اشاره به اینکه روحانیون و طلاب باید اشخاصی عالم و مهذب باشند، گفت: اگر نگاهی به زندگی علما و روحانیون بزرگ داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که این بزرگان از نظر علمی و اخلاقی سرآمد دوران خویش بوده اند، لذا شما هم باید سعی کنید در این مسیر حرکت نمایید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha