چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سیدتوفیق رضایی

​حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: تاریخ قرون اخیر نشان می دهد که هر جنبشی که در اسلام و یا ایران صورت گرفته است در پیشانی آن علما و روحانیونی حضور داشته است و آن را هدایت نموده اند و آخرین نمونه آن هم رهبری امام خمینی (ره) علیه نظام ستم شاهی بوده است.

حجت الاسلام سیدتوفیق رضایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  در استان کردستان، اظهار داشت: تاریخ ثابت کرده است که حضور مردم در هر کاری نتایج بزرگی به دنبال دارد مانند حضور امسال مردم در راهپیمایی 13 آبان ماه.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه در ادامه سخنان خود از مردم به عنوان ستون های حکومت نام برد و گفت: مردم در طول تاریخ همواره ثابت کرده اند که آنان هستند که می سازند و خدایی ناکرده خراب هم می کنند.

وی با اشاره به اینکه جنبش مردمی نیازمند یک رهبر و لیدر است، افزود: تاریخ تمام جنبش های مردمی و انقلاب ها نشان داده که وجود یک لیدر و رهبر ضروری است، زیرا در غیر این صورت جنبش مذکور بی شک به بیراهه می رود.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه در جهان اسلام این علما و روحانیون بوده اند که همیشه نقش رهبر و لیدر جنبش های مردمی را بر عهده داشته اند، گفت: تاریخ قرون اخیر نشان می دهد که هر جنبشی که در اسلام و یا ایران صورت گرفته، در پیشانی آن علما و روحانیونی حضور داشته و آن را هدایت نموده اند و آخرین نمونه آن هم رهبری امام خمینی(ره) علیه نظام ستم شاهی بوده است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه تاکید کرد: نگاهی گذرا به تاریخ نشان می دهد که روحانی تنها حامل و امین دین خدا نیست، بلکه عامل حرکت جامعه اسلامی به سمت جلو می باشد و زمانی که روحانیت در جامعه اسلامی پای کار نبوده، جنبش های مردمی به بیراه کشانده شده اند که نمونه آنها در تاریخ ایران کم نیستند.

وی با اشاره به اینکه مردم جامعه اسلامی اعتماد و اعتقاد بسیار خوبی به علما و روحانیون دارند، گفت: جامعه به علما و روحانیون به عنوان نگهبانان دین خدا نگاه می کند و کلام عالم دینی و روحانی برای ملت اسلامی همیشه حجت بوده است.

این استاد حوزوی تاکید کرد: در دوران رژیم ستم شاهی و خفقان بی سابقه، امام خمینی(ره) به عنوان یک عالم دینی کامل و نستوه توانست جنبش مردمی ملت ایران را علیرغم تمام مشکلاتی که دژخیمان برایش پیش آوردند، رهبری کند و این انقلاب مردمی را به سرانجام برساند.

حجت الاسلام رضایی عنوان کرد: روحانیون و طلاب باید قدر قدرت معنوی و مردمی خود را بدانند و همواره آماده رهبری جامعه اسلامی در برابر دشمنان دین باشند.

وی، وحدت در بین علما و روحانیون را عامل یاس و ناامیدی دشمنان خواند و اظهار داشت: تا زمانی که جناح بندی های سیاسی و حزبی در بین علما و روحانیون ورود پیدا نکرده اند، دشمنان راهی برای نفوذ در مملکت اسلامی ندارد، لذا این بود که امام راحل همیشه علما و روحانیون را از ورود به جریان ها و گروه بندی های سیاسی منع می کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha