شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه هرکس حسین علیه السلام را دوست بدارد، محبوب خداوند خواهد شد گفت: انسان دارای یک مقام «محب» است که نشان از محبت انسان به خداوند و اهل بیت(ع) است و یک مقام «محبوب» دارد که نشان از محبت خداوند و اهل بیت(ع) به انسان است که این مقام بالاتر از مقام محب است.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد امشب در شبستان امام خمینی(ره) در تبیین محبت به خداوند و اهل بیت(ع) گفت: کسی که نام پیامبر(ص) را بشنود و صلوات نفرستد از بخیل ترین و جفاکارترین افراد است و باعث می‌شود از خداوند دور شود.
وی افزود: آنچه از ادعیه و زیارت خاص در کتب وجود دارد و می توان آن را در تمامی زیارات اهل بیت(ع) قرائت کرد، زیارت امین الله است که فراز های این زیارت بسیار پر محتوا و بلند بوده و تک تک این فرازها می‌تواند باعث هدایت انسان شود.
سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: در بخشی از این دعا اشاره شده به مقام محبوبیت در زمین و آسمان (محبوبه فی ارضک و سمائک) که مسئله مهم و قابل دسترسی است.
استاد حوزه علمیه تأکید کرد: انسان دارای یک مقام محب است که نشان از محبت انسان به خداوند و اهل بیت(ع) است و یک مقام محبوب دارد که نشان از محبت خداوند و اهل بیت(ع) به انسان است که این مقام بالاتر از مقام محب است.
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد گفت: کسانی که ایمان واقعی دارند می‌توانند به مقام محبی دست پیدا کنند و خداوند و اهل بیت(ع) را دوست داشته باشند اما یک عده از انسان ها از این مقام عبور کرده و به مقام محبوبی می رسند و کاری می کنند محبوب خداوند و اهل بیت(ع) شوند؛ این مقام بسیار بالایی است چرا که امکان زوال مقام محبی وجود دارد اما مقام محبوبی از بین رفتنی نیست.
وی افزود: برای به دست آوردن مقام محبوبی باید انسان کارهایی را انجام دهد تا به واسطه آن اعمال به این مقام برسد که رضایت خداوند در میان طاعات مخفی است و لذا مطیع اوامر الهی بودن می‌تواند مقدمات وصول به این مقام را فراهم نماید.
سخنران حرم بانوی کرامت در پایان تأکید کرد: یکی از اعمالی که باعث می‌شود انسان به مقام محبوبی برسد، داشتن محبت امام حسین علیه‌السلام است و بنا بر فرمایش نبی گرامی اسلام هرکس حسین(ع) را دوست بدارد، محبوب خداوند خواهد شد.(p1)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha