پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام آسوده

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه تاکنون پنج هزار و ۵۷۵ موقوفه با بیش از ۱۱ هزار رقبه در استان ثبت شده است، گفت: در یک سال گذشته هم ۵۱ مورد وقف جدید از سوی واقفان خیراندیش این استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی، امروز در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن دهه وقف برگزار شد، به تشریح برنامه‌های این دهه در استان پرداخت.

وی با بیان اینکه همه‌ساله سالروز رحلت نبی مکرم اسلام نخستین روز دهه وقف است، افزود: امسال مراسم دهه وقف از پانزدهم تا بیست و چهارم آبان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام آسوده در ادامه با اشاره به شمار موقوفات و رقبات استان، اضافه کرد: در حال حاضر تعداد کل موقوفات خراسان شمالی پنج هزار و 575 مورد با 11 هزار و 328 رقبه بوده و همچنین 168 امامزاده و بقعه متبرکه استان هم در سامانه جامع ثبت شده است.

وی تصریح کرد: از دهه وقف پارسال تاکنون یک میلیارد و 468 میلیون تومان اجرای امینانه نیات واقفان در استان صورت گرفته که شامل نیات مذهبی، خیریه اجتماعی، مدارس علوم دینی، مساجد و اماکن متبرکه و ... بوده است.

حجت‌الاسلام آسوده با اشاره به ثبت 51 وقف جدید در خراسان شمالی از دهه وقف پارسال تاکنون، اظهار کرد: این موقوفات با ارزش ریالی بیش از چهار میلیارد تومان با نیات مختلف به ثبت رسیده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اعزام روحانیان مبلغ به امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان در مناسبت‌های مختلف، اظهار کرد: در طی یک سال گذشته 152 روحانی مبلغ از حوزه علمیه قم و مشهد مقدس به مناطق محروم در بقاع متبرکه اعزام شده‌اند و افزون بر این، مبلغان بومی استان هم در مناسبت‌های مذهبی به امامزاده‌های خراسان شمالی اعزام شده‌اند.

حجت‌الاسلام آسوده با اشاره به صدور احکام هیئت امنای مساجد و امامزادگان استان به تعداد هزار و 162 مورد، افزود: در این مدت شش انجمن یاوران وقف تأسیس و 24 مورد فعال‌سازی شده و مجموعاً 30 انجمن یاوران وقف راه‌اندازی شده است.

وی در ادامه با اشاره به‌ ویژه‌برنامه‌های دهه وقف در خراسان شمالی، اظهار کرد: دیدار مسئولان نهاد اوقاف استان با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، برپایی زیارت عاشورا در امامزاده سید عباس(ع) بجنورد، نواختن زنگ وقف در دبیرستان سمیه بجنورد و دبیرستان‌های شاخص سایر شهرستان‌ها، اجرای نیات واقفان در شهرستان فاروج و ... برخی از برنامه‌های این دهه در استان هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha