پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مدرسی

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق، مسیحیان جهان و تمامی پیروان ادیان و مذاهب جهان را به مشارکت در پیاده روی اربعین سال آینده دعوت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق، مسیحیان جهان و تمامی پیروان ادیان و مذاهب جهان را به مشارکت در پیاده روی اربعین سال آینده دعوت کرد.

آیت الله مدرسی در دیدار جمعی از علما و آکادمی ها به تعامل جهانی با نهضت حسینی اشاره کرد و گفت: وقت آن رسیده که مسیحیان و پیروان ادیان دیگر در مراسم اربعین سال آینده راهی کربلا شوند و آثار این زیارت و پیاده روی، رفتار و فرهنگ پیروان اهل بیت (ع) را مشاهده کنند.

ایشان تصریح کرد: ملت های غربی حضور گسترده مبلغین و منبریان حسینی را در دهه های گذشته مشاهده کردند و شنیدند و دانستند که امام حسین(ع) کیست و نهضت ایشان چیست.

این عالم عراقی ادامه داد: این بُعد نظری نهضت بود و بعد عملی آن با سفر به کربلا و لمس کردن واقعیت هایی که مردم در آن زندگی می کنند و با میلیون ها جمعیت در ایام اربعین راهی کربلا می شوند و اینکه چه چیزی آنان این کار وا می دارد، تکمیل می شود.

آیت الله مدرسی اشاره کرد: از پاپ واتیکان و رهبر کلیسای کاتولیک جهان برای مشارکت در زیارت اربعین و مشاهده ابعاد دینی و تمدنی این راهپیمایی بزرگ مردمی دعوت کردیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha