جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وحدت

​حوزه/ امام جمعه مریوان گفت: وحدت نیاز اصلی امروز جهان اسلام است، امروز وحدت می تواند اسلام را ارتقا دهد و از انزوایی که دشمنان این دین برایش به وجود آورده اند، خارج شود.

ماموستا مصطفی شیرزادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به نزدیک بودن هفته وحدت، اظهار داشت: وحدت نیاز اصلی امروز جهان اسلام است، امروز وحدت می تواند اسلام را ارتقا دهد و از انزوایی که دشمنان این دین برایش به وجود آورده اند، خارج شود.

امام جمعه مریوان با اشاره به اینکه بخش اعظمی از جمعیت جهان را مسلمین تشکیل می دهند، گفت: اسلام یکی از ادیان بزرگ جهان است، لذا وحدت و انسجام در بین ملت های مسلمان می تواند زمینه ساز تحولات بسیاری در جهان باشد. امروز اگر کشورهای اسلامی وحدت و انسجام خود را داشتند، کشورهایی به مانند آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل میدانی برای عرض اندام نداشتند و منزوی بودند.

ماموستا شیرزادی با اشاره به اینکه همه مسلمان زیر یک پرچم واحد هستند، افزود: همه ما پیرو رسول اکرم (ص) هستیم و حرکت در راستای فرمایشات و دستورات قرآن کریم و رسول الله(ص) باعث فراگیر شدن اسلام در جهان می شود، لذا امروز اصلی ترین نیاز برای مسلمین، حفظ وحدت و دوری از تفرقه است.

وی با اشاره به اینکه اختلافی در بین مسلمین دیده نمی شود، ولی اگر هم وجود دارد، اختلافات بسیار جزیی و کوچک است، گفت: دشمنان با زیرکی همین اختلافات کوچک در بین مسلمین را بزرگنمایی می کنند و وضعیتی اینگونه در جهان اسلام به وجود می آورند.

امام جمعه مریوان گفت: دشمنان اسلام برای اینکه راحت تر بتوانند کشورها و ملل اسلامی را غارت کنند، توطئه نفوذ و تفرقه را در بین امت اسلام به راه انداخته اند، لذا علما و روحانیون اسلام باید هوشیار باشند و این گونه توطئه ها را خنثی کنند.

ماموستا شیرزادی با اشاره به اینکه رسول اکرم (ص) و نیز ائمه اطهار علیهم السلام بر مسئله وحدت جهان اسلام بسیار تاکید می کردند، گفت: رسول خدا (ص) درباره اهمیت وحدت در جهان اسلام می فرمایند:« ايّاكُمْ وَ التَّلَوُّنَ فى دينِ اللّه‏ِ فَاِنَّ جَماعَةً فيما تَـكْرَهونَ مِنَ الْحَقِّ خَيْرٌ مِنْ فُرْقَةٍ فيما تُحِبّونَ مِنَ الْباطِلِ وَ اِنَّ اللّه‏َ سُبْحانَهُ لَمْ يُعْطِ اَحَدا بِفُرْقَةٍ خَيْرا مِمَّنْ مَضى وَ لا مِمَّنْ بَقىَ/از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما آن را ناخوش مى ‏داريد، از پراكندگى در آنچه باطل است اما خوشايند شما مى ‏باشد، بهتر است. خداى سبحان به هيچ يك از گذشتگان و باقى ماندگان بر اثر تفرقه و جدايى خير و خوبى عطا نكرده است».

این عالم اهل سنت تاکید کرد: از این حدیث گهربار رسول خدا (ص) به خوبی پیداست که وحدت به مانند هوا برای انسان که ضروری و حیاتی است، برای امت اسلام نیز از اهمیت وصف ناشدنی برخوردار است، لذا پیامبر اکرم در این حدیث به شدت از ایجاد چند دستگی در بین امتش هشدار داده است.

امام جمعه مریوان در پایان سخنان خود تاکید کرد: همه کسانی که در این مملکت زندگی می کند از هر دین و هر قوم و تباری، همگی ایرانی و برادر هستیم و باید مواظبت توطئه های تفرقه دشمنان دین رسول خدا باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha