جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه حوزه‌ خواهران انقلابی است و همواره انقلابی خواهد ماند ادامه داد: باید در همه افعال و گفتار خود، همه جوانب را بسنجیم و اگر اختلاف سلیقه‌ای هم وجود دارد، باید این اختلاف سلیقه در درون خانواده حوزه علمیه و توسط بزرگان حوزه مرتفع شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در جمع کارکنان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، ضمن گرامیداشت روز دانش‌آموز با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه باید همواره انقلابی باشند گفت: حوزه‌های علمیه باید انقلابی باشند و نقش و جایگاه خود را در انقلاب اسلامی بشناسند، بدون تردید اگر حوزه از جریان ارزشمند انقلاب  فاصله بگیرد و نتواند نقش خود را به درستی ایفا کند، مرتکب اشتباهی نابخشودنی شده است.

وی افزود: شهدا و علمای بسیار زیادی برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی زحمت کشیده و مصیب‌ها دیده‌اند و اگر از ما کوتاهی سر بزند، این شهدا و علما ما را نخواهند بخشید.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: روحانیت تاکنون پرونده درخشانی در خدمت به انقلاب داشته است و خدمات بسیار زیادی به انقلاب اسلامی ارائه کرده، روحانیت هیچگاه با دشمنان، مستکبران، ظالمان و ستمگران سازش نکرده است و همواره در مقابل آن‌ها ایستاده است، همانگونه که همواره حامی مظلومان و مستضعفان بوده است.

وی ادامه داد: روحانیت برای توسعه و آبادانی کشور تلاش‌های زیادی کرده و همواره مراقب بوده تا تهدید‌ها و دشمنی‌ها به انقلاب اسلامی صدمه نزند و به دلیل همین استواری و ایستادگی نیز هزینه‌های زیادی پرداخت کرده است.

استاد حوزه‌ علمیه خاطرنشان کرد: دشمنان و جاهلان همواره تلاش می‌کنند تا از کاه اشتباهات، کوه بسازند و اگر روزنه‌ای برای تضعیف روحانیت پیدا کنند،‌ آن روزنه را تبدیل به یک دره عمیق در مقابل چشمان مردم می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید امید را در جامعه زنده نگه‌داریم گفت: خوشبختانه روحانیت تاکنون هیچ سند خیانت‌آمیزی را امضا نکرده و همیشه برای ملت و انقلاب، سربلندی و عزت خواسته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با بیان اینکه افتخار ما این است که بن مایه‌های انقلاب، دینی و هماهنگ با سیره و قرآن است، اظهار کرد: آمریکا برای حفظ ابرقدرتی خود تلاش زیادی کرده و اقدامات زیادی نیز در همین راستا انجام داده است اما انقلاب اسلامی ایران، ابرقدرتی و هیبت آمریکا را شکست و همین مسئله آمریکا را عصبانی کرده است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: کودتای ۲۸ مرداد نشان داد که آمریکا حتی با شعار‌های ملی‌گرایانه نیز مشکل دارد و می‌خواهد ایران زیر سلطه او باشد، چراکه کشور ایران از نقاط استراتژیک و بسیار مهم در دنیا است و در صورتی که ایران زیر سلطه آمریکا باشد، این کشور می‌تواند به بسیاری از اهداف خود دست پیدا کند.

وی افزود: رژیم پهلوی، تحت فرمان و نوکر آمریکا بود و به همین دلیل نیز توسط آمریکا حمایت می‌شد اما امام خمینی(ره) با سرنگون کردن رژیم شاهنشاهی، نقشه‌های آمریکا را نقش بر آب کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: امام خمینی(ره) با سرنگونی رژیم طاغوت و همچنین تسخیر لانه جاسوسی، دو ضربه بسیار مهلک به آمریکا وارد کرد و آمریکا نیز برای جبران این تحقیرها تمام توان خود را به کار گرفت اما انقلاب اسلامی با ایستادگی، صبر و شکیبایی سربلند ماند.

وی با بیان اینکه دوره زورگویی و ظلم آمریکا گذشته، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به تمام دنیا نشان داد که می توان در مقابل آمریکا و قدرت‌های بزرگ دنیا ایستادگی کرد، انقلاب اسلامی به خوبی آمریکا را مدیریت کرد و امروز می‌بینیم که آمریکا در شورای امنیت تنها شده است و اروپا نیز از آمریکا حمایت نمی‌کند.

استاد حوزه‌علمیه گفت: افتخار ما در حوزه‌های علمیه این است که پشت سر رهبری مدیر، مدبر، دوراندیش، آینده‌نگر، شجاع و ... قرار گرفته‌ایم و همواره زیر پرچم ایشان خواهیم ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران انقلابی است و همواره انقلابی خواهد ماند، ادامه داد: ما در حرکت انقلابی، احترام و جایگاه ویژه‌ای برای مراجع عظام قائل هستیم و هیچگاه اجازه تضعیف جایگاه مرجعیت را نحواهیم داد.

وی با بیان اینکه باید مراقب باشیم تا بهانه به دست دشمن ندهیم افزود: باید در همه افعال و گفتار خود، همه جوانب را بسنجیم و اگر اختلاف سلیقه‌ای هم وجود دارد، باید این اختلاف سلیقه در درون خانواده حوزه علمیه و توسط بزرگان حوزه مرتفع شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha