شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بانوان عاشورایی

حوزه/ نخستین گردهمایی «زنان عاشورایی» با هدف شناساندن نقش و جایگاه زنان در حماسه های مذهبی و تاریخی قیام عاشورا در تبریز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، اولین گردهمایی و میثاق «بانوان عاشورایی» با هدف شناساندن نقش و جایگاه زنان در حماسه های مذهبی، در کلانشهر تبریزبرگزار می‌شود.

ماه‌های محرم و صفر فرصتی معنوی مطلوب برای انتقال آموزه های ناب و پیام تفکر و قیام عاشورایی به بهترین شکل در جامعه است و برهمین اساس اولین گردهمایی زنان عاشورایی شهر تبریز ویژه بانوان مبلغ با هدف اشاعه فرهنگ عاشورا و نقش زنان در این قیام برگزار می شود.

تعظیم شعائر اسلامی، گرامیداشت مراسم مذهبی و عزاداری ها، ارائه الگوی مناسب برای انتقال پیام قیام عاشورا و بیان نقش زنان در این قیام به ویژه نقش حضرت زینب (س) از دیگر اهداف این گردهمایی و میثاق زنان عاشورایی است.

این گردهمایی پس از برگزاری موفق در دیگر شهرهای کشورمان از جمله در کلانشهر تهران،‌ روز سه شنبه پانزدهم آبان ماه از ساعت 8 صبح لغایت 10:30 در محل حسینیه آرامستان وادی رحمت تبریز برگزار می‌گردد و علاقه‌مندان می توانند برای ثبت نام به واحد آموزش شهروندی فرهنگ سرای الغدیر واقع در خیابان ستارخان مراجعه نمایند؛ عموم بانوان می توانند با ثبت نام در این مراسم حضور یابند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    0 0
    سکینه بنت الحسین روز چهارم یا چهاردهم محرم یاد شود او جوان عاشورا مثل مادرش است