جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
استاندار قم

حوزه/ اگر فردی در این شرایط در کشور سرمایه‌گذاری کرد منِ مسئول باید دست او را ببوسم زیرا که این فرد دغدغه اقتصاد ملی را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سد مهدی صادقی استاندار قم، ظهر امروز در مراسم آیین افتتاحیه هم‌زمان 13 پروژه صنعتی به مناسبت یوم‌ الله 13 آبان در استان قم که در واحد تولیدی آریا سیوان جم این استان و با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: در شرایط فعلی که تحریم‌های دشمنان مسبب این شرایط است کسانی که پا به عرصه تولید می‌گذارند قطعا به دنبال عملیاتی کردن کلام رهبر معظم انقلاب در باب تولید ملی هستند.

وی با اشاره به‌ضرورت حمایت از تولیدکنندگان داخلی تصریح کرد: این وظیفه دولتمردان و مسئولان دولتی است که از تولیدکنندگان حمایت کنند و اعتماد بین تولیدکننده و دولت را ایجاد کنند.

استاندار قم گفت: ارائه خدمات، تأمین منابع در گردش، صدور مجوزها و تمامی حمایت‌ها دولتی در باب رفع مشکلات و موانع بر سر راه تولیدکنندگان یک وظیفه عمومی در راستای رشد استان و حتی کشور به شمار می‌رود.

وی ابراز داشت: مبادا این‌گونه تلقی شود که منِ دولتی صاحب‌ اختیار واحدهای دولتی هستم، تک تک افراد دولتی باید باجان و دل و حتی سرمایه گذاری از جیب خود در راستای تولید ملی فعالیت کنند.

صادقی گفت: 70 درصد مشکلات موجود در عرصه اقتصاد کشور خود ما هستیم؛ قوانین اشتباه و شرایط سخت بر سر راه تولید سبب شده تا مشکلاتی ایجاد شود و دشمنان با همین مشکلات برای کشور ما برنامه‌ریزی کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر فردی در این شرایط در کشور سرمایه‌گذاری کرد منِ مسئول باید دست او را ببوسم زیرا که این فرد دغدغه اقتصاد ملی را دارد.

استاندار قم بیان داشت: مدیران شهرک‌های صنعتی باید به دنبال رفع مشکلات واحدهای صنعتی باشند و نباید به‌گونه‌ای عمل کنند که واحدهای تولیدی با مشکل مواجه شوند.

وی اضافه کرد: ما مسئولیم و باید هر کس که یک شغل ایجاد از او حمایت کنیم، اگر مسئولی وجودش مایه حل مشکلات نبود بداند که به اقتصاد کشور ضربه می‌زند.

وی در پایان گفت: ما زمانی می‌توانیم مقابل تحریم‌های ظالمانه دشمنان اسلام قد علم کنیم که از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنیم.

همچنین محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: تحریم‌های آمریکا سبب شده تا فضای خاصی در کشور ایجاد شود و مراسم آیین افتتاحیه هم‌زمان 13 پروژه صنعتی به مناسبت یوم‌الله 13 آبان در استان قم برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا برنامه‌ریزی‌شده است.

وی تصریح کرد: واحد تولیدی آریا سیوان جم و 12 واحد تولیدی دیگر نماد اقتدار تولید ملی در استان قم محسوب می‌شود که البته با تدابیر مسئولان استانی این برنامه شکل‌گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم اظهار داشت: صادرات در چرخه تولید، نقش بسزایی را بر عهده دارد، در استان قم 2300 واحد تولیدی دارای مجوز معتبر هستند که 53 هزار نفر به‌صورت مستقیم در این واحدهای فعالیت می‌کنند و 900 هزار میلیارد تومان سرمایه به واحدهای تولیدی تزریق‌شده است که از میان 25 صادرکننده ملی 2 صادرکننده از تولیدکنندگان قمی هستند.

وی ادامه داد: تأسیس کمیته حمایت قضایی از واحدهای تولیدی در قم یک فعالیت نو و مؤثر به شمار می‌رود.

سیجانی ابراز داشت: واحد تولیدی آریا سیوان جم تأمین‌کننده 15 واحد تولیدی و به تعبیری 500 شغل غیرمستقیم در عرصه تولید کاغذ تیشو و مصنوعاتی همچون پوشک، دستمال حوله‌ای و دستمال‌کاغذی است.

 وی در پایان گفت: در کنار این واحد تولیدی، 12 طرح صنعتی کوچک و متوسط دیگر نیز در سطح شهرک‌های صنعتی استان به بهره‌برداری خواهد رسید که درزمینهٔ تولید محصولات نساجی و پوشاک مانند نخ، کفش، دمپایی، تولید شلنگ‌های خودرو، فرآوری آهک، تولید فرو منگنز، ورق پلاستیکی، لامپ آل ای دی، تولید دستمال‌کاغذی و وسایل شهربازی، فعالیت می‌کنند

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha