جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید ابراهیم رئیسی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که باید نقدینگی به سمت تولید هدایت شود، گفت: باید نظام بانکی پشتوانه ارزشمندی برای تولید کننده و ایجاد اشتغال و رفع محرومیت باشد و نظام پولی و بانکی کشور در خدمت اهداف اقتصادی نظام قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، شب گذشته در همایش بزرگ میثاق با امام، در اجتماع بزرگ فعالان اقتصادی، تولید کنندگان، اصناف و بازاریان در حمایت از سیاست های اقتصاد مقاومتی و کالاهای داخلی با تاسی به سیره جهادی امام رضا(ع) گفت: قرآن انسان هایی را معرفی می کند که به جای سرفرود آوردن در مقابل عظمت خداوند دچار سرکشی و استکبار و خود بزرگ بینی و خود محوری شده اند.

وی ادامه داد: در حقیقت آنچه همواره پیامبران الهی در طول تاریخ به ما هشدار دادند این بود  که انسان مراقب خود محوری، خودخواهی و هواهای نفسانی بوده و به تکبر مبتلا نشوند، چراکه ریشه همه مفاسد در انسان ها خود بینی، خود خواهی و خود محوری است و انسان با دروغ، غیبت، تکبر، تجاوز به حقوق دیگران و ظلم به خود درگیر خود محوری و گمراهی می شود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که بسیاری با خودخواهی و استکبار سقوط کردند و این نیز هشدار همه پیشوایان دین در طول تاریخ و سخن علی بن موسی الرضا(ع) است، ابراز کرد: امام حسین(ع)، جد این امام همام نیز این چنین فرمودند که مثل من حسین بن علی(ع) دستم را در دست مستکبران نخواهم داد و مقابل آنان همواره در طول تاریخ خواهم ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که ایشان می فرمایند که اگر لازم باشد روزها و هفته ها بچرخند، اما مقابل ستمگران کوتاه نخواهم آمد و راه مقابله با مستکبران ایستادگی و مقاومت و آنان را وادار به عقب نشینی کردن و نه تسلیم اراده شیطانی آنان بودن، است بیان کرد: اراده شیطانی آنان ایجاب می کند هر روز فزون طلبی کرده و به دنبال منافع بیش تر باشند.

 هدف قرار دادن اراده، ایمان، اعتقاد و باور ملت

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که اگر مردان و زنانی مقابل اهداف پلید آنان بایستند قطعا آنان وادار به عقب نشینی می شوند، خاطر نشان کرد: آنان می خواهند ببینند مزیت های ملت در چیست تا آن را مورد حمله قرار دهند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که اگر نقطه قوت اراده و ایمان و اعتقاد و باور آن ملت است آنان همین را مورد تهدید و حمله قرار می دهند و ایمان را سست می کنند، ابراز کرد: در جنگ احزاب نبی اسلام، کفار قریش، منافقین در مدینه، یهودیان، انسان های ضعیف الایمان، شایعه پراکنان و شایعه سانان همه دست به دست هم دادند تا حکومت مدینه و حکومت نوپای پیامبر را تضعیف کنند که پیامبر فرمودند مقابل آنان باید ایستاد، ایستادگی کرد و کوتاه نیامد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: در سوی دیگر نیز مردان و زنانی باور به خدا داشتند و توکل به خدا را رمز پیروزی می دانستند؛ اینان می دانستند که عزت در انحصار خدا و رسول است و در کنار پیامبر مقابل توطئه گران ایستادگی کردند.

تاریخ انقلاب، مظهر ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان است

وی با بیان این که در طول تاریخ مردان و زنانی با توکل به خدا و اتکال به حضرت حق با اعتماد به آنچه خداوند مرحمت کرده پیروز شدند، بیان کرد: تاریخ پیش روی ماست؛ آن را ورق بزنید و ببینید مردان و زنان با شناخت دشمن و با شناخت خود و توانایی های خود پیش رفتند و پیروزی را یافتند؛ همچنین در طول 40 ساله انقلاب نیز هر روز در برابر توطئه های دشمنان ملت بزرگ ایران ایستادگی و با شناخت از خود به نام رسول خدا خود را توانمند کرد و آنان را در جایگاه شیطنت و استکبار ضعیف دیدند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که هشت سال جنگ تحمیلی همه ایستادگی کردید و برگ زرینی در تاریخ در دفاع از ارزش های الهی ایجاد کردید و شکست را برای دشمنان انقلاب اسلامی رقم زدید، اظهار کرد: غده سرطانی که کشورهای غربی و عربی  در منطقه ایجاد کردند، تنها علیه ملت سوریه نبود، بلکه علیه کل امت اسلامی بود و نقشه آنان در قالب جنگ نیابتی بود که افراد جاهلی برای ایجاد تشتت و تفرقه جنایات هولناکی را دنبال کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که خیلی ها گمان نمی کردند بتوان مقابل آنان با این حمایت های اروپایی ایستاد و در پاسخ به آن، مقتدای بصیرت آفرین ما فرمودند امریکایی ها خواستند و نتوانستند اما ما خواستیم و توانستیم، گفت: به ما پیامبران و اولیای دین و مجاهدان راه خدا و شهدای عالیقدر آموختند که با اتکال به خداوند و اعتماد به نفس و اعتماد به آنچه از داشته ها خداوند عنایت فرموده می توانید مقابل همه مشکلات ایستادگی کنید و ما مشکلی بدون راه حل و راهکار نداریم و راهکار این را باید در دستان توانمند جوانان و در درون همین کشور و با نیروی عظیم فرهیختگان دنبال کرد.

مسئولان در شرائط اقتصادی امروز، اقدامی عالمانه و با اقتدار ترتیب دهند

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که باید به مردم اعتماد کرد همانطور که امام راحل(ره) به مردم اعتماد داشت، اظهار کرد: این مردم ما بودند که جنگ را به نفع نظام اسلامی رقم زدند و هرکجا میدان به مردم داده شد موفقیت حاصل شد؛ امروز نیز مسئولان بدانند باید از هرگونه تدبیر و یا تصمیم گیری نادرست پرهیز کرد و در این میدان اقدامی عالمانه و با اقتدار انجام داد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که باید بدانید ملت بزرگ ایران، کارآفرینان و فعالان اقتصادی در جهت اینکه همه تحریم ها را نقش بر آب کنند با همه وجود حضور خواهند داشت، تصریح کرد: آنان دیدند تحریم ها ملت را از پای در نمی آورد و به سراغ ساز و کارهایی رفتند که ملت ایران که در مقابل تحریم ها ایستادگی کرد، او را وادار به خودتحریمی کنند.

راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که باید در این موضوع با هشیاری عمل کرد و با اقتدار وارد شد، چراکه دشمن در جنگ سخت و نرم با همه امپراطوری رسانه ای و خبری که باورهای مردم را هدف قرار داد، شکست خورده است، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی بیان کردند که در شرایط سیاسی و اقتصادی موفقیت های زیادی داریم و به جایگاه عالی رسیدیم و باید همه تلاش کنید مساله اقتصادی را حل کنید که راهکار برون رفت از مشکلات اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان این که راهکار و راه حل برون رفت از مشکلات آن است که اقتصاد مقاومتی را دنبال کنید، خاطر نشان کرد: باید از تولید و تولید کننده حمایت شود؛ در حقیقت امروز باید بازار اقتصادی منطقه بر عهده جمهوری اسلامی ایران با این حجم تولید کننده باشد.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: بنا به تعبیر مقام معظم رهبری امروز بهترین زمینه ها در منطقه در ایران وجود داشته و اینجا محلی برای توزیع بهترین کالاها در منطقه است، چراکه مردم نیز به کالای ایرانی اعتماد دارند و اگر این حجم نقدینگی به سمت تولید برود می تواند در کشور وضعیت اقتصادی مطلوب و پربازدهی را ایجاد کند.

نظام پولی و بانکی کشور در خدمت اهداف اقتصادی نظام اسلامی قرار گیرد

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که باید نقدینگی به سمت تولید هدایت شود تا گره گشایی کند و نظام بانکی پشتوانه ارزشمندی برای تولید کننده و ایجاد اشتغال و رفع محرومیت باشد، ابراز کرد: باید نظام پولی و بانکی کشور در خدمت اهداف اقتصادی نظام قرار گیرد، همچنین در میدان عمل نیز باید اهداف نظام اقتصادی را دنبال کرد و راهکار همه مشکلات اقتصادی درون کشور و به دست فعالان و فریختگان کشور گشوده می شود که در این مسیر باید از تکیه به بیگانگان دست برداشت.

همه در عرصه تولید و اشتغال مولد فعال باشند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز همه اقشار در همه مراکز و همه مسئولین در محضر حجت خدا حضرت علی بن موسی الرضا(ع) باید پیمان ببندند همچنان که روز ۱۳ آبان در 770 شهر کشور مردم به خیابان ها آمدند و فریاد استکبار ستیزی سر دادند، با انسجام اجتماعی و وحدت و همدلی  این پیام را به مستکبرین بدهند که ما مردان و زنانی هستیم که مقابل استکبار ایستاده و در عرصه تولید و اشتغال و فقر زدایی و کار اقتصادی مولد تلاش خواهیم کرد تا توطئه های دشمنان نظام نقش بر آب شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha