جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام فرحزاد

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: انسان برای تبدیل شدن به عبد واقعی، باید با خوبان همنشین شود تا بتواند از طریق آن ها درون خود را آماده تبدیل شدن کند و خود را به کمال برساند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت، با تبیین محبت واقعی انسان ها به خداوند و اهل‌بیت(ع) گفت: محبت واقعی نقطه اتصال انسان ها به خداوند و اهل‌بیت(ع) بوده و فاصله ها را کم می کند و این محبت سنخیت ایجاد کرده و ناپاکی ها را پاک و درون انسان را زلال و آماده پذیرش حقایق می کند.

وی افزود: انسان برای تبدیل شدن به عبد واقعی باید با خوبان همنشین شود تا بتواند از طریق آن ها درون خود را آماده تبدیل شدن کند و خود را به کمال برساند.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: محبت زلیخا به یوسف علیه السلام باعث شد که موحد و مومن شود و با توبه واقعی به همسری یوسف پیامبر درآید در حالیکه هیچ سنخیتی با پیامبر الهی نداشت اما این محبت واقعی و توبه حقیقی وی را به کمال رساند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: داشتن محبت نبی گرامی اسلام توسط اویس قرنی باعث شد این شخصیت محبوب خدا و پیامبر(ص) شود و تا جایی برسد که حضرت مشتاق دیدار اویس شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در ادامه گفت: سلمان فارسی نیز محبوب خدا و اهل‌بیت(ع) بود و به‌واسطه محبت واقعی به جایی می رسد که محرم اسرار و انیس نبی گرامی اسلام و حضرت علی علیه‌السلام می شود.

وی افزود: ابو حمزه ثمالی نیز نمونه دیگری از محبوبان هستند و آنقدر محبوب می شود که امام صادق علیه‌السلام مشتاق دیدار با ایشان می شوند و این همان مسئله ای است که اگر انسان خوب باشد، امام معصوم به دنبال آن شخص می رود.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها تأکید کرد: هر کس دور امام حسین علیه‌السلام بگردد، محبوب خداوند و اهل‌بیت(ع) خواهد شد و یکی از همین محبوبان که در اوصافش در تمامی عالم طنین‌انداز است، حضرت عباس علیه‌السلام هست که به‌واسطه عشق و محبت امام حسین علیه‌السلام به مقام محبوبی دست‌یافته است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha