جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در ایام اربعین امسال درمجموع ۳۴۵ نفر طلبه و روحانی با عاملیت حوزه علمیه استان به همایش میلیونی پیاده‌روی اربعین حسینی اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، دوشنبه‌شب در دیدار روحانیون مبلغ اعزامی به اربعین با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، با اشاره به اهمیت فعالیت تبلیغی در فضای اربعین، اظهار کرد: مبلغانی که در ایام اربعین به زائران حسینی خدمت‌گزاری کردند، مصداق این فرمایش مقام معظم رهبری هستند که می‌فرمایند: «درسی که اربعین به ما می‌دهد، این است که باید یاد حقیقت و خاطره شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشت.»

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های روحانیان مبلغ در همایش عظیم اربعین حسینی، افزود: امسال با عاملیت حوزه علمیه خراسان شمالی، شماری از طلاب و روحانیان مبلغ از مدارس علمیه و معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی و طرح هجرت استان به اربعین حسینی اعزام شدند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه امسال به همت حوزه علمیه استان 20 روحانی مبلغ به‌صورت ویژه و جهادی به اربعین اعزام شدند، اضافه کرد: امسال درمجموع 345 نفر طلبه و مبلغ از حوزه علمیه خراسان شمالی و طرح هجرت به اربعین اعزام شدند.

وی تصریح کرد: از این تعداد 108 نفر ملبس و مبلغ بودند و همچنین 237 نفر طلبه زائر برادر و 28 نفر طلبه و مبلغه خواهر داشتیم که در مواکب فعالیت می‌کردند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: پارسال 235 نفر از طلاب و روحانیان حوزه علمیه استان در مراسم اربعین شرکت داشتند، اما امسال این تعداد به 345 نفر افزایش یافت.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ما در حوزه علمیه استان بیش از دو هزار و 600 طلبه برادر و خواهر داریم، امیدواریم سال دیگر تسهیلات بیشتری برای موضوع اربعین در نظر گرفته شده و شمار طلاب و روحانیان اعزامی به این مراسم افزایش بیشتری یابد.

وی اظهار کرد: افزون بر 345 طلبه و روحانی اعزامی از حوزه علمیه خراسان شمالی، از نهادهای دیگر و در سایر قالب‌ها هم شمار زیادی از روحانیان استان به اربعین اعزام شده بودند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه گفت: در سه سال اخیر حوزه علمیه خراسان شمالی به بحث تبلیغ در زمینهٔ اربعین ورود کرده و یکی از برکات و نمونه‌های تحول در حوزه علمیه خراسان در عرصه تبلیغی، همین خدمت‌رسانی در اربعین حسینی و پیاده‌روی به سمت حرم مطهر رضوی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha