جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سرهنگ محمد صفری

حوزه/ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی از روحانیان مبلغ خواست تا در طول سال و با استفاده از فرصت منابر و مجالس اهتمام ویژه‌ای به تبلیغ و جلب مشارکت‌های مردمی برای بازسازی عتبات عالیات داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، سرهنگ محمد صفری، دوشنبه‌شب در دیدار روحانیان مبلغ اعزامی به مراسم اربعین با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد، با اشاره به فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در مراسم اربعین، اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات دو مسئولیت جمع‌آوری و جذب کمک‌های مردمی برای سخت و ساز حرم‌های مطهر در طول سال و تجهیز مواکب را بر عهده دارد.

وی افزود: در این راستا با همت مردم و اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی و تلاش و پیگیری‌های خادمان صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در طی شش سال با بیش از 107 هزار مترمربع احداث شده و آماده واگذاری به حرم مطهر است و مابقی آن به‌مرور تکمیل و واگذار می‌شود.

سرهنگ صفری ادامه داد: همچنین قسمتی از فضای بیرون حرم شامل حدود 50 هزار مترمربع در اختیار ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار گرفته تا صحن حضرت زینب(س) احداث شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کار برای ستاد بازسازی عتبات عالیات کمک به اربعین است، اضافه کرد: امسال در ایام اربعین حدود 200 هزار زائر را در صحن حضرت فاطمه زهرا(س) جا داده و تغذیه کردیم.

سرهنگ صفری خطاب به روحانیان مبلغ با تأکید بر اینکه در تبلیغات و بحث‌های عمومی از بازسازی عتبات عالیات غافل نشوید، افزود: برای تجهیز بهتر هر سه موکب خراسان شمالی در اربعین باید اقدامات بیشتری انجام شود، زیرا وضعیت موکب اصحاب خراسانی و قمر بنی‌هاشم قابل‌قبول است اما به موکب شهدای خراسان شمالی کمتر پرداخت شده و باید تلاش کنیم برای سال آینده به این موکب هم پوشش مناسبی داده شود.

وی با بیان اینکه اقدامات زیادی انجام شده تا این موکب‌ها راه‌اندازی شده، تصریح کرد: اصل کار مردمی بوده و ستاد بازسازی عتبات عالیات هم مردمی است، اما مجموعه دولت هم موظف است کمک‌ها و اقداماتی درزمینهٔ تأمین زیرساخت‌ها داشته باشد.

سرهنگ صفری خاطرنشان کرد: در این راستا پیش از ایام اربعین شش جلسه در استانداری خراسان شمالی با حضور رؤسای ادارات کل و معاونان استاندار برگزار و درزمینهٔ تأمین زیرساخت‌های مختلف ازجمله تأمین برق و آب‌رسانی به موکب‌ها اقدامات شایسته‌ای صورت گرفت.

وی ادامه داد: در این زمینه پارسال استانداری خراسان شمالی 400 میلیون تومان اعتبار اختصاص داد که با استفاده از این اعتبارات 10 هزار پتو خریدیم و امسال هم استانداری برای اعطای 450 میلیون تومان موافقت کرده تا با این اعتبار برای مواکب خراسان شمالی در اربعین اسپیس و داربست خریداری شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی در خاتمه با اشاره به حضور حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در مراسم پیاده‌روی اربعین و مواکب این استان، اظهار کرد: حضور روحانیت و مبلغانی که در موکب‌ها فعالیت می‌کردند بسیار اثرگذار بود، به‌ویژه حضور نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در موکب اصحاب خراسانی که سبب قوت قلب مسئولان و خادمان شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha