پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حسین ذوالفقاری - وزارت کشور

حوزه/ معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: ، تقریبا ۸۰ تا ۹۰ درصد برنامه های ستاد اربعین محقق شده است. اگر هم گلایه هایی بود تلاش است نقاط ضعف را سال به سال رفع کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین در قم برگزار شد، بابیان اینکه کار ساماندهی اربعین بسیار پیچیده است، گفت: پیچیدگی این مراسم به دلیل عدم اطلاعات از حضور و تعداد مردم، نا معلوم بودن مردم در مرزها، نا معلوم بودن تعداد روزهای حضور مردم در عراق و ... است.

رئیس ستاد اربعین کشور بابیان اینکه در بحث زیرساخت های اربعینی و حتی جاده ای به مراحل خوبی رسیدیم، اظهار داشت:امکانات امسال نسبت با سال های گذشته قابل مقیاس نیست؛ اما از طرفی بعضی مشکلات اربعین از جمله عدم امکانات و زیر ساختی و جاده ای در داخل  عراق از نجف تا کربلا است.

وی بابیان اینکه از دیگر مشکلات اربعین، اجاره موکب ها و زمینها در درون عراق است، افزود: اربعین امسال از جهاتی مانند بحث قیمت ارز، دلار و فتنه دشمن برای ایجاد اختلاف بین دو ملت و بحث اقتصادی در درون کشور ویژه بود و به همین دلیل تلاش این بود که بتوانیم برای حضور حداکثری مردم تا حد ممکن مشکلات را رفع کنیم.

ذوالفقاری بابیان اینکه در حوزه درمانی فعالیت خوبی شده و حتی 140 پایگاه درمانی در داخل کشور راه انداز شده، اظهار داشت: عمده ترین مشکل بحث ارز و جای گزین کردن آن با ارز ثانوی بود.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور بابیان اینکه در ستاد اربعین 13 کمیته عضو هستند و همه نظر می دهند، گفت: برای حضور مردم مدت 13 روز، بیش از 2میلیون اسکان و روزانه 5 وعده غذا پیش بینی شده است  تا زائرین از هیچ لحاظی مشکلی نداشته باشند.

رئیس ستاد اربعین کشور بابیان اینکه در بعضی برنامه ها مانند انتظامی، باهوشیاری کامل مشکلات را رفع کردیم، اظهارداشت: برای آسودگی و سفر بی خطر زائرین، ستاد مرکزی  همه جوانب امنیتی و انتظامی را در نظر گرفته بود.

وی با بیان اینکه از دیگر مشکلات اربعین امسال، رفت و آمدهای ماشین به داخل مرز و تراکم اتوبوس از سازمان های مختلف بود، اظهار داشت: در کنار همه این مسائل، مشکل مهم دیگر بحث سوخت درداخل عراق بود و حتی برای رفع آن تلاش هایی صورت گرفت.

ذوالفقاری بابیان اینکه ستاد اربعین، ستاد کشوری است، گفت: سراغ ندارم کسی دنبال کسب درآمد باشد. از اعتبارات سازمانی، امکانات به مردم و زائرین داده می شد و اینکه نقل می شود از کیسه زائرین برای خود جیبی دوختند، این حرفها نادرست است.

رئیس ستاد اربعین کشور با بیان اینکه این ستاد در جریان همه  نواقص و کاستی ها در عرصه خدمت دهی به زائرین اربعین است و به دنبال تکمیل کردن در بحث خدمت دهی هستیم، افزود: مهمترین مسائل که باید در آینده به دبنال رفع آن باشیم در مسائلی مانند زیر ساخت های کشور عراق، لغو روادید، ریل و... است.

وی عنوان کرد: آنچه برنامه ستاد اربعین در ایران وعراق بود، تقریبا 80 تا 90 درصد برنامه محقق شده، اگر هم گلایه هایی بود تلاش است نقاط ضعف را سال به سال رفع کنیم.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha