جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
واحدی - اوقاف سمنان

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه افزایش تعداد موقوفات نیازمند جدی فرهنگ‌سازی است، گفت: سال گذشته حدود ۲۱ موقوفه قرآنی در استان سمنان ایجاد شد که ازنظر ایجاد موقوفات قرآنی استان سمنان حائز رتبه نخست در کشور شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، به مناسبت دهه وقف، اظهار داشت: تلاش می‌شود تا موقوفه‌های جدید بر اساس نیازهای روز استان سمنان باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف به‌ویژه وقف‌های جدید منطبق با نیازهای روز در استان سمنان تصریح کرد: تحقق این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی و همچنین معرفی ظرفیت‌های وقف‌های جدید در استان سمنان است.

وی بیان اینکه این موقوفات در بخش‌های متعددی صورت گرفته است، گفت: عمده‌ترین این موقوفات در بخش‌های قرآنی، مساجد، حوزه علمیه، عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)، مراسم‌های موالید و عزاداری اهل‌بیت(ع)، امربه‌معروف و نهی از منکر، هزینه دارو درمان بیماران صعب‌العلاج و خاص بوده است.

حجت‌الاسلام واحدی خاطرنشان کرد: 5 هزار و 384 موقوفه سامانه ثبت‌شده و از این تعداد حدود 4 هزار و 416 موقوفه متصرفی و 963 دیگر غیرمتصرفی و پنج موقوفه نیز اشتراک التولیه است.

وی با بیان اینکه ایجاد موقوفات قرآنی یکی از نیات عمده واقفین استان سمنان است، تصریح کرد: در سال 96 حدود 21 موقوفه قرآنی در استان سمنان ایجاد شد که ازنظر ایجاد موقوفات قرآنی استان سمنان حائز رتبه نخست در کشور شد و مرکز مجازی حفظ قرآن در ایستان سمنان راه‌اندازی شده و با طرح حفظ قرآن در استان سمنان تربیت 8 هزار حافظ قرآن هدف‌گذاری شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه تا امروز بیش‌ازاندازه تعهد شده حافظ قرآن در استان سمنان تربیت‌شده، بیان کرد: در مدت پنج سال اجرای طرح حفظ قرآن حدود 12 هزار و 500 حافظ قرآن در استان سمنان تربیت‌شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha