جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
موسوی

حوزه/ حجت الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه پیشرفت های علمی بشر به هیچ وجه رافع نیاز او به تعالیم روح بخش پیامبر اکرم (ص) نیست، گفت: بشر علی رغم پیشرفت های چشمگیر علمی، در اثر خلا معنویت با معضلاتی دست و پنجه نرم می کند که در گذشته وجود نداشته است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان به نقل از روابط عمومی پدافند هوایی شهید نصر اصفهان، حجت الاسلام سید جانمراد موسوی، در مراسم سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و امام رضا و امام حسن علیهم السلام، در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، حضرت رسول اکرم (ص) را الگویی تکرار نشدنی در موضوع گفتمان سازی دانست و گفت: پیامبر عظیم الشان اسلام در مدت محدودی توانست گفتمان دینی بر اساس تعالیم الهی را آنچنان در جامعه  خود نهادینه کند که اکنون پس از گذشت قرن ها زنده و پویا هستند.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی با اشاره به برخی نقل قول ها از خاورشناسان و نویسندگان مسیحی در خصوص شخصیت برجسته پیامبر اکرم (ص) همچون جرج جرداق و ویل دورانت گفت: آنچه این نظریه پردازان را به بیان گوشه ای از واقعیت های جهان اسلام به ویژه پیامبر اکرم (ص) وادار ساخته است عظمت آخرین دین الهی و اخلاق حسنه تکرار نشدنی پیامبر اکرم (ص) است.

وی در این خصوص به واقعه فتح مکه توسط مسلمانان اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) که حدود  بیست سال مورد اذیت و آزار شخصیت منحرفی به نام ابوسفیان بوده است در این فتح تاریخی وی را  مورد بخشش قرار می دهد و به گفته یکی از این خاورشناسان،  این رفتار کریمانه به جز از یک انسان الهی هرگز صادر نمی شود.

حجت الاسلام موسوی در ادامه با تاکید بر اینکه بشارت ظهور پیامبر آخرالزمان در کتب مقدس یهود و نصاری به وضوح دیده می شود تاکید کرد: بسیاری از خاورشناسان غربی بر این موضوع بسیار مهم صحه گذاشته و آن را تایید کرده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه مسلمانان می توانند از تعالیم الهی بزرگترین پیامبر تاریخ بیشتر بهره مند شوند تصریح کرد: اگر جوامع مسلمان به تعالیم روح بخش قرآن کریم و سفارشات حضرت رسول اکرم (ص) جامه عمل بپوشند تفرق و از هم گسیختگی را به اتحاد و همبستگی تبدیل خواهند کرد و هرگز اجازه نخواهند داد سردمداران کفر پیشه و به ظاهر مسلمان خود هر روز به بهانه ای جدید جنگ افروزی جدیدی در منطقه به وجود آورند.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در بخش دیگری از سخنرانی خود جامعه امروز بشر را علی رغم وجود پیشرفت های چشمگیر علمی همچنان نیازمند تعالیم روح بخش قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) دانست و گفت: پیشرفت علمی بدون توجه به تعالیم الهی معضلات بشر امروز را نسبت به گذشته مضاعف کرده است .

وی از این معضل بزرگ به عنوان جاهلیت مدرن یاد کرد و گفت: حاکمان افسار گسیخته و مستکبر جهانی از یک لبه پیشرفت علمی برای کشتار وسیع انسان های بی گناه بهره می برند و از لبه دیگر علم با استفاده از ابزار قدرتمند رسانه افکار جهانی را منحرف و  بر جنایات وحشیگرانه خود سرپوش می گذارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha