پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نمایشگاه خط عاشورایی

حوزه/ حجت الاسلام فقیه امامی گفت: این تفکر که برخی روح دین را با هنر بیگانه می دانندکاملا غلط است، همه مسلمانان باید‌ بدانند که روح اسلام‌با هنر عجین‌است و سراسر دین ما پر شده ازروایاتی که بر این امر صحه می گذارد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید محمد فقیه امامی،در مراسم افتتاح نمایشگاه نقاشی- خط عاشورایی(سفرنامه اربعین) در موزه گنجینه میراث اسلامی اظهار کرد: خانه تاریخی مشیرالملک انصاریمتعلق به 200 سال گذشته که خانه سلطنتی وزیر اصفهان بوده، باهدف آشنایی مردم با آثار فاخر میراث اسلامی فعالیت خود را آغاز کرده است تا هنرمندان را با روح متعالی چنین میراث اسلامی آشنا سازد.

وی بیان کرد: در این موزه گنجینه میراث اسلامی آثاری از سه هنر معماری، خوشنویسی و نمایشی بی نظیر از فرهنگ و دانش اسلام که توسط مسلمانالن زبردست سراسر جهان آفریده شده است، گرد اوردی شده.

حجت الاسلام فقیه امامی خاطرنشان کرد: درتالار خوشنویسی این موزه سعی شده تا تمام آثار به صورت یک سیر تاریخی از خط کوفی شروع و تا خط شکسته نستعلیق خاتمه یابد.

مدیر موزه گنجینه میراث اسلامی مطرح کرد: این تفکر که برخی روح دین را با هنر بیگانه می دانندکاملا غلط است، همه مسلمانان باید‌ بدانند که روح اسلام‌با هنر عجین‌است و سراسر دین ما پر شده ازروایاتی که بر این امر صحه می گذارد.

وی افزود: در گوشه گوشه سیره اهل بیت ما و دین اسلام تاکیدات بر هنر و ارج نهادن بر هنرمند اصیل مشاهده می شود، ارزش گذاری اهل بیت به هنرمندانی چون شاعران در تاریخ اسلام به وفور دیده می شود.

حجت الاسلام فقیه امامی با اشاره به اینکه موزه هنرهای اسلامی میزبان هنرمندان است،ادامه داد: امید آن داریم که اقتصاد به چرخه هنربازگردد وهنرمندان بتوانند از هنرشان امرار معاش کنند و ما نیز با حفظ و نگهداری از آثارفاخرهنرمندان , نقشی کوچک در اعتلای فرهنگ کشورمان , همچنین ترویج تشیع داشته باشیم.

این‌نمایشگاه شامل 25 اثر به سبک ‌نقاشی-خط با تکنیک رنگ ‌و روغن و ورق طلا با موضوع عاشورایی تحت عنوان ‌سفرنامه باران در خانه تاریخی مشیرالملک واقع در خیابان هاتف خیابان مشیر( یخچال) برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha