جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: با وجود اینکه بخش اعظمی از جمعیت انسانی روی زمین را مسلمانان تشکیل می دهند باید از خودمان بپرسیم که نقش و جایگاه کشورهای مسلمان در معادلات جهانی چقدر است؟

​به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام  و المسلمین عباس عربیان، امروز در مراسم عزاداری سالروز وفات رسول اکرم (ص) و شهادت امام مجتبی (ع) که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) در زمانی مبعوث شدند که جهان بشریت در مسیر نابودی و خرافات در حرکت بود و نبوت رسول الله(ص) باعث شد که این مسیر متوقف شود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه به پیامبری رسیدن حضرت محمد (ص) در شبه جزیره عربستان در آن زمان بسیار مشکل بود، گفت: در آن زمان کار اعراب جنگ و خونریزی، غارت و کشتار همدیگر بود، لذا رسالت رسول خدا(ص) در آن شرایط زمانی شوک بزرگی بر پیکره فرهنگی اعراب بادیه نشین بود.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه رسول خدا(ص) در طول رسالت خود مشقت های زیادی از سوی کفار و مشرکان مکه و دیگر نقاط شبه جزیره عربستان متحمل شد، گفت: مشرکان که خطر سقوط خود و افکار و عقایدشان را به شدت احساس می کردند دست به هر کاری می زدند که رسالت پیامبر اکرم (ص) علنی نشود و حتی در چندین مرحله اقدام به ترور رسول خدا کردند که به خواست پروردگار و مجاهدت یاران باوفای ایشان مانند حضرت علی علیه السلام مانع از این امر شدند و خداوند دستور نبوت را به رسول خدا (ص) ابلاغ کرد و همین امر باعث انقلاب فرهنگی در میان اعراب آن زمان شد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان با اشاره به اینکه برخی از ویژگی ها و حسنات شخصیتی رسول خدا (ص) سبب شد که در مدت زمان کوتاهی تعداد مسلمانان افزایش قابل توجهی داشته باشند، افزود: رسول خدا(ص) با حسن رفتار، علم و آشنایی با روحیه اعراب آن زمان در مدت کوتاهی بعد از علنی شدن رسالتش توانست هزاران نفر را در عربستان و کشورهای همسایه به دین یکتاپرستی دعوت کند که همین امر باعث کینه بیشتر دشمنان اسلام شد.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از عمر رسول خدا (ص) به جنگ و مبارزه با مشرکان و کفار گذشت، گفت: رسول خدا در راه پیاده کردن دستورات الهی و از بین بردن ظواهر شرک و بت پرستی از سوی دشمنان فشارهای زیادی را متحمل شد که تبعید به شعب ابی طالب یکی از ظلم هایی بود که کفار مکه بر حضرت رسول(ص) و خاندانش روا داشتند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه سخنان خود به علل فراگیر شدن سریع اسلام در جهان اشاره کرد و گفت: قوانین و دستورات به روز و جامع دین اسلام و در کل جامعیت اسلام باعث شد که بسیاری از مردمان بی دین و حتی از دیگر ادیان به اسلام گرویده شوند.

وی با اشاره به اینکه اکنون بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان در دنیا داریم، تاکید کرد: با وجود اینکه بخش اعظمی از جمعیت روی زمین را مسلمانان تشکیل می دهند باید از خودمان بپرسیم که نقش و جایگاه کشورهای مسلمان در معادلات جهانی چقدر است؟ بی شک نقش و جایگاه کشورهای مسلمان با وجود جمعیت یک میلیارد و نیمی بسیار ناچیز است که این نتیجه و معلول رفتار نابخردانه برخی از دولت های اسلامی است که در دامان استکبار جهانی، رژیم صهیونیستی و... افتاده اند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه سخنان خود بیان کرد: امروز در جهان اسلام تنها کشوری که به معنای واقعی در آن حکومت اسلامی وجود دارد، ایران است و در بیشتر کشورهای مسلمان شاهد دیکتاتوری هستیم که  اسلام به شدت با آن مخالف است.

وی در ادامه به یکی دیگر از مشکلات ممالک اسلامی اشاره کرد و گفت: باید اذعان کرد که امروز وحدت و برادری در بین کشورهای مسلمان دنیا بسیار کم رنگ شده است و تشکیل گروهک های تروریستی و ... نتیجه و معلول این تفرقه در جهان اسلام است.

حجت الاسلام عربیان در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه تفرقه و جدایی، نگرانی اصلی رسول خدا (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام بود، اظهار داشت: احادیث و روایات بسیاری از حضرت محمد (ص) و امامان معصوم علیهم السلام درباره اهمیت وحدت و دوری از تفرقه وجود دارد که نشان می دهد این بزرگواران نسبت به آینده مسلمین در جهان نگران بودند، لذا باید گفت که امروز لازمه نجات جهان اسلام از بحران ها تنها وحدت و یکپارچگی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha