شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

حوزه/ براساس روایات معصوم(ع)، رحلت پیامبر(ص) بزرگترین مصیبت عنوان شده است؛ بعد از رحلت پیامبر(ص)، مصیبت های اهل بیت(ع) هم شروع می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام نظری منفرد پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری به مناسبت سالروز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن(ع) که با حضور حضرت آیت الله علوی گرگانی در دفتر معظم له در قم برگزار شد، با بیان اینکه براساس روایات معصوم(ع)، رحلت پیامبر(ص) بزرگترین مصیبت عنوان شده است، گفت: دلیل اعظم مصیبت، قطع شدن نبوت و وحی با زمین است.

سخنران این مراسم بابیان اینکه بعد از رحلت پیامبر(ص)، مصیبت های اهل بیت(ع) هم شروع می شود،اظهار داشت: خدای متعال درمورد پیامبر(ص) می فرماید« ای پیامبر(ص) ما تو را گواه و شاهد برای عالم فرستادیم»؛ این مسئله نشان می دهد که شاهدانی در این عالم وجود دارند.

وی ابراز داشت: توجه و اعتقاد به حضور شاهدانی مانند، ملائک، اعضاء و جوارح و حتی پیامبر(ص) باعث می شود انسان به سمت آلودگی و گناه نرود.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد افزود: انبیاء الهی هم شاهدان الهی هستند؛ هر عملی انسان انجام دهد، انبیاء الهی و پیامبر(ص) می بیند.

سخنران این مراسم بابیان اینکه براساس آیات وروایات روح پیامبر(ص) در دنیا حاضر و ناظر است، گفت: تاریخ نقل می کند، روزی پیامبر(ص) در جمع اصحاب فرمودند« همانطور که حضورم در بین شما خیر است، نبودم این گونه است چون اعمال بر پیامبر(ص) عرضه می شود، اگر عمل خوب باشد، باعث خوشحالی و اگر عمل خوب نباشد، موجب نارحتی پیامبر(ص) می شود.

وی ابراز داشت: پیامبر(ص) رحمت العالمین است، او غصه دار و پدر مهربان امت است، ولی این امت قدر و عظمت پدرمهربان خود راندانسته و به ایشان بازبان و عمل ظلم کردند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha