جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام  بندانی نیشابوری

حوزه/ متأسفانه تاریخ به دست مخالفان اهل‌بیت (ع) نوشته‌شده است و هر چه خواستند علیه وقایع شیعی همچون عاشورا و شهادات اهل‌بیت (ع) نوشته‌اند، تاریخ طبری، ابن خلدون و ابن تیمیه سراسر پر از اشتباه و اکاذیب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین بندانی نیشابوری ظهر امروز در مراسم عزاداری دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به مسمومیت نبی مکرم اسلام (ص) بیان داشت: در اکثر منابع اهل سنت و شیعی این مطلب تصریح‌شده است که ذات نبی مکرم اسلام (ص) با مسمومیت از دنیا رفته‌اند و به شهادت رسیده‌اند و نمی‌دانم چرا برخی بیان می‌کنند که نبی مکرم اسلام (ص) ارتحال کرده‌اند.

وی تصریح کرد: عمومات موجود و سه حدیث معتبر حاکی بر این مسئله است که اهل‌بیت (ع) و پیامبر (ص) با شمشیر و یا سم از دنیا خواهند رفت و به شهادت می‌رسند ازاین‌رو بیان رحلت برای نبی مکرم اسلام (ص) امری اشتباه است.

سخنران این مراسم با اشاره به زمان شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: از حیث سند 7 صفر و از حیث شهرت 28 صفر شهادت امام حسن مجتبی (ع) واقع‌شده است و هیچ اشکالی ندارد که دو مجلس برای شهادت ایشان گرفته شود.

وی افزود: متأسفانه تاریخ به دست مخالفان اهل‌بیت (ع) نوشته‌شده است و هر چه خواستند علیه وقایع شیعی همچون عاشورا و شهادات اهل‌بیت (ع) نوشته‌اند، تاریخ طبری، این خلدون و این تیمیه سراسر پر از اشتباه و اکاذیب است.

حجت‌الاسلام‌و المسلمین بندانی نیشابوری گفت: نبی مکرم اسلام (ص) در کودکی پدر و مادر خود را از دست داد و حضرت عبدالمطلب که یک موحد و خداپرست بود سرپرستی ایشان را عهده‌دار شد و حضرت ابوطالب بعد از حضرت عبدالمطلب عهده‌دار سرپرستی پیامبر (ص) شد.

وی ادامه داد: فاطمه بنت اسد، نگهداری سه معصوم را بر عهده داشت، نخست نبی مکرم اسلام را که از فرزندان خود بهتر به ایشان خدمت می‌کرد، دوم امیر مؤمنان علی (ع) و سوم بعد از فوت حضرت خدیجه (س) عهده‌دار سرپرستی حضرت زهرا (س) بود.

این خطیب توانمند گفت: حضرت خدیجه (س) به‌صورت مضاربه‌ای تجارت داشتند و اگر سرمایه خود را از بازار عرب خارج می‌کرد آن بازار تعطیل می‌شد، بااین‌حال تمام سرمایه خود را درراه اسلام خرج کرد.

وی در پایان گفت: اموال حضرت خدیجه (س) در کنار شمشیر حضرت علی (ع) سبب زنده ماندن اسلام شد و حضرت خدیجه (س) اولین کسی بود که به ولایت امیر مؤمنان علی (ع) قبل از غدیر ایمان آورد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha