چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین هادی عباسی خراسانی

حوزه/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: از جمله شاخصه های مهم انسان مومن در نگاه ثامن الحجج(ع)، صبر و حلم ، تقوا و مردم داری است.

حجت الاسلام و المسلمین هادی عباسی خراسانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت فرارسیدن آخر ماه صفر ، سالروز شهادت امام رضا(ع) ابراز داشت: شیعه واقعی کسی است که نه صرفاً در حرف بلکه در عمل به فرموده ها و سیره نورانی اهل بیت(ع) عمل کند و در این خصوص همواره مقید باشد که به رعایت حرام و حلال الهی و انجام عبادات و ترک محرمات در هر شرایطی بپردازد.
وی افزود: از نگاه امام علی بن موسی الرضا(ع)، نشانه انسان مومن و شیعه واقعی ، رعایت تقوای الهی در همه لحظات عمر ، اطاعت از خدا و اهل بیت(ع) ، برخورداری از گوهر حلم و صبر و نیز تلاش برای رفع حوایج مردم است.
این استاد حوزه همچنین گفت: امام رضا(ع) به خصوص بر حُسن خلق با مردم و نیز صله رحم نیز تاکید بسیاری داشته و می فرمودند:" هر که صله رحم نکند تقوای الهی را رعایت نکرده است"
 وی در ادامه بیان داشت: در حدیث معروفی از حضرت داریم که فرمودند: مومن باید واجد سه سنت و خصلت نیکو باشد؛ سنتی از خدا داشته باشد و آن هم این که اسرار مردم را فاش و برملا نکند. سنتی از پیامبر اکرم(ص) الگو گرفته باشد و آن هم این که مدارا با مردم را سرلوحه زندگی خود قرار دهد و بالاخره این که سنتی از امام و ولی داشته باشد و آن هم این که صبور باشد و مشکلات و سختی ها ، صبر پیشه سازد.
حجت الاسلام و المسلمین عباسی خراسانی همچنین اضافه کرد: حقیقتاً امام رضا(ع) خود در زندگی شان این گونه بودند و به همین خاطر است که کلام ایشان بر عمق جان شیفتگان و محبان و ارادتمندان می نشست و هر کسی در برخورد با حضرت ، بیش از پیش شیفته گفتار ، کردار و سیره و سبک زندگی نورانی حضرت می شد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha