سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
 حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی

حوزه/ در روایت آمده اگر کسی امام رضا(ع) را زیارت کند و قبل از زیارت غسل کند و معرفت به امامش داشته باشد، ایشان را بشناسد، اطاعتش واجب و او را غریب و شهید بداند، دعایش مستجاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی در سالروز شهادت امام رضا(ع) که با حضور حضرت آیت الله وحید خراسانی از مراجع تقلید و مردم متدین در بیت معظم له در قم برگزار شد، با بیان اینکه برای سعادت و سلوک، دستورات دین و اهل بیت(ع) لازم است مورد توجه قرار گیرد، گفت: امام رضا(ع) فرمودند« اگر کسی می خواهد به سعادت برسد، لازم است عمل صالح داشته باشد و آن عملی است که اخلاص در آن باشد.

سخنران این مراسم افزود: دومین مرحله برای سعادت، اهل نماز و عبادت و تلاش برای عبادت است. کسی که اهل نماز نباشد اهل سعادت نیست.

وی عنوان کرد: راه سوم برای سعادت و همراهی با اهل بیت(ع)، محبت نسبت به اهل بیت(ع) است. هر کسی متمسک به محبت باشد، می تواند ادعای سعادت کند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی گفت: این محبت شرطی دارد و آن شرط معرفت به اهل بیت(ع) است. اگر معرفت نباشد، محبت هم وجود نخواهد داشت.

سخنران این مراسم افزود: راه آخر تسلیم و پیروی از امر اهل بیت(ع) است. هرکدام از کوشش در عبادت، عمل صالح، معرفت، محبت و تسلیم محض اگر باهم باشند، نجات دهنده از گمراهی هستند.

وی با بیان اینکه اگر هر کدام از این موارد نباشد، تنها ادعای محبت است، اظهار داشت: در همین رابطه بالاترین ثواب زیارت از آن قبر حضرت ابی عبد الله و بعد امام رضا(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی گفت: کسی که امام رضا(ع) را زیارت کند، انگار خدا را در عرش زیارت کرده است. پیامبر(ص) کلمه «پاره تن را» یک بار در مورد دخترشان ودومی امام رضا(ع) بکار بردند؛ این نشان از اهمیت زیارت است.

سخنران این مراسم افزود: در روایت آمده اگر کسی امام رضا(ع) را زیارت کند و قبل از زیارت غسل کند و معرفت به امامش داشته باشد، ایشان را بشناسد، اطاعتش واجب و او را غریب و شهید بداند، دعایش مستجاب است.

وی درمعنای غریب گفت: غریب به این معنا نیست، که قبر امام(ع) بارگاه، زائر و چراغ نداشته باشد، اینها مربوط به چهار امام بقیع(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی گفت: امام رضا(ع) غریب است یعنی زهری که به حضرت دادند، آن قدر دردناک بودند که به مانند مارگزیده ای به دور خود می پیچید، منتظر جوادش بود.

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha