پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام زهرایی

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان گفت: امام رضا(ع) با سیاست و در موقعیت های مختلف چهره جریان نفاق را برای جامعه آشکار کرد.

حجت الاسلام محمد زهرایی از اساتید مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان، با اشاره به شخصیت امام رضا(ع) و نحوه برخورد ایشان با مردم اظهار داشت: امام رضا(ع) ضمن اینکه نیکی کردن به دیگران را سبب افزایش عمر انسان می دانستند، سفارش های متعددی در باب احسان و صدقه داشته اند.

وی یکی از ویژگی های بارز امام رضا (ع) را صبر و بردباری ایشان دانست و گفت: در زمان حیات ایشان و خلافت خلفای عباسی تضارب فرهنگ و ادیان در جامعه وجود داشت و نوع برخورد با این افراد بسیار مهم و ضروری بود.

حجت الاسلام زهرایی ادامه داد: صبر و حوصله ای و دیدی که حضرت در برخورد با افراد داشتند بسیار باز و با مهربانی بود که همین برخورد در کنار استدلال های قوی امام رضا باعث جذب افراد می شد.

وی تصریح کرد: برخورد زیبا و متین امام رضا با مخالفان که با استفاده از برهان های استوار همراه با ادب واخلاق نیکو در میدان علمی موجب شکست دیگران می شد.

این استاد حوزه علمیه همدان با تاکید برلزوم الگو قرار دادن روش امام رضا در زمان حال یاد اور شد: امروز در سطح کشور بسیاری از مشکلات و دعوا ناشی از عدم وجود چنین تفکر و برخوردی است و نبود آن به شدت احساس می شود.

وی عدم صبر و تحمل همدیگر را یکی از مشکلات بزرگ کشور دانست و گفت: اگر ما این را از امام رضا یاد بگیریم که مخالف را تحمل کنیم نتیجه آن کم شدن درگیری ها درعرصه های سیاسی و دیگر عرصه ها خواهد بود.

حجت الاسلام زهرایی با بیان اینکه مامون از نظر علمی دارای جایگاه بالایی بود یادآور شد: امام رضا با زیرکی که داشتند به بهانه های مختلف چهره واقعی مامون را برای مردم روشن می کردند و از موقعیت های موجود بهترین استفاده را می بردند.

وی افزود: در مواجهه با دشمن جاهل رو کردن دست او کار ساده ای است اما هر چه دشمن عالم تر باشد مبارزه با او سخت تر است لذا هر چه این سختی را بیشتر برای مردم تشریح کنید زیرکی امام رضا بیشتر مشخص می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha