پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حرم رضوی در روز شهادت امام رضا(ع)

حوزه/ هم‌زمان با فرارسیدن سالروز شهادت امام رضا(ع)، حرم مطهر رضوی یکپارچه عزادار شهادت این امام همام است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد مقدس، همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت شمس الشموس امام علی بن موسی الرضا(ع) حرم مطهر رضوی یکپارچه عزادار این امام همام شد و مراسم‏ مختلف روضه‏‌خوانی و عزاداری در این بارگاه معنوی در حال برگزاری است.

از دیروز رواق‏ها و صحن‏‌های بارگاه منور رضوی مملو از دسته‌های عزاداری است و مجالس عزاداری نیز در همه اماکن متبرکه برپا شده است.

ویژه برنامه‌‏های روز شهادت حضرت رضا(ع) در حرم صاحب عزا، از ساعت 3 بامداد با مناجات خوانی در رواق امام خمینی(ره) با نوای میثم مطیعی آغاز شد.

بعد از اقامه نماز صبح نیز با حضور خیل عظیم عزاداران در رواق امام خمینی(ره) مراسم قرائت زیارت امین الله و روضه امام رضا(ع) و سخنرانی برگزار شد.

از ساعت 8 صبح هیئت‌های متعدد مذهبی گرد هم آمده و با تشکیل دسته‌های عزاداری به سمت حرم مطهر رضوی در حال حرکتند. در این مراسم باشکوه ذاکران به مدیحه‌سرایی و روضه‌خوانی پرداخته و هنگام ورود به حرم امام رضا(ع) به صورت دسته جمعی صلوات خاصه را قرائت کردند.

رأس ساعت 9 صبح نیز با قرائت قرآن کریم برنامه‌های عزاداری روز شهادت امام رضا(ع) در رواق امام خمینی(ره) آغاز شد، در این برنامه مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) به روضه‌خوانی و در ادامه آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی به سخنرانی و مقتل‏خوانی پرداخت.

صحن انقلاب اسلامی مملو از دسته‌های عزاداری است، دسته‌های عزاداری وارد صحن انقلاب شده و پس از عزاداری و سینه زنی از درب دیگر خارج می‌شوند تا دیگر هیئت‌ها نیز بتوانند به این صحن قدسی مشرف شوند.

اجتماع عظیم عزاداران رضوی از دیگر برنامه حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت مظلومانه و غریبانه امام رضا(ع) است که ساعت 12 ظهر آغاز شد، در این اجتماع میثم مطیعی، جعفر ملائکه و حسین طاهری به مدیحه سرایی خواهند پرداخت.

ویژه برنامه‌‏های حلقه معرفت نیز به صورت شبانه‌روزی ویژه عموم زائران در حال برگزاری است و در رواق‌های حضرت زهرا(س)، حضرت معصومه(س) و دارالاجابه نیز برای خواهران برنامه عزاداری و روضه خوانی برپا است.

گفتنی است، برنامه‌‏های عزاداری شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی تا ساعت 22 به صورت پیوسته برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha