جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محدثی

حوزه/هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه زمینه ساز گسترش اسلام به جهان بود. این هجرت به واسطه اهمیتی که داشت به عنوان مبداء تاریخ اسلام قرار گرفت و رویدادهای دیگری را در تاریخ اسلام رقم زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین جواد محدثی در پیش از خطبه های نماز جمعه قم با اشاره به وقایع صورت گرفته در ایام ربیع، گفت: هجرت حضرت محمد (ص)، پیامبر اسلام و همراهانش از شهر مکه به مدینه یکی از رویدادهای مهم این ماه است.

استاد حوزه افزود:  این هجرت یکی از مهمترین و تاریخ سازترین هجرت های تاریخ است؛ زیرا هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه زمینه ساز گسترش اسلام به جهان بود. این هجرت به واسطه اهمیتی که داشت به عنوان مبداء تاریخ اسلام قرار گرفت و رویدادهای دیگری را در تاریخ اسلام رقم زد.

حجت الاسلام والمسلمین محدثی اظهار کرد: قریش و دشمنان پیامبر(ص) در مکه زمینه آزار و اذیت او و یارانش را فراهم می کردند و حتی طرح و نقشه قتل پیامبر(ص) را کشیدند؛ پیامبر اکرم (ص) از نقشه مشرکان آگاهی یافت و حضرت علی(ع) در بستر خوابید و جان پیامبر(ص) را نجات داد.

استاد حوزه یادآورشد: خانواده ها باید فرزندان خود را با سیره نبی اکرم(ص) و اهل بیت(ع) آشنا کنند و به آن ها تربیت دینی بر اساس آموزه های اسلامی بیاموزند؛ یکی از ویژگی های مهم پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت(ع) حسن خلق و برخورد نیکو با مردم است که باید از آن در زندگی الگو بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین محدثی با اشاره به اهمیت بهره گیزی از منابع اصیل اهل بیت(ع) در سبک زندگی بشر، اظهارکرد: بسیاری از گرفتاری ها و آسیب ها در جامعه با تکیه بر الگوبرداری از حسن خلق این بزرگان از بین می رود.

وی با اشاره به سنن اهل بیت(ع) بیان کرد: اهل بیت(ع) توصیه های رفتاری و اخلاقی بسیاری به ما داشته اند که از جمله آنها می توان به وفای به عهد ، نیکی به مردم ،رفتار نیکو با خانواده و راستگوئی و شکر الهی اشاره کرد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha