پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبدالمهدی کربلایی در خطبه نماز جمعه کربلا گفت: نظام سیاسی به خاطر عدم عمل به وظایف خود موجب عقب ماندگی عراق شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمه کربلا که در حرم مطهر امام حسین(علیه السلام) ایراد شد، اشاره کرد: وجود قوانین، قانون گذاری و نظام سیاسی برای جامعه به این دلیل است که نظام سیاسی و افراد آن به وظایفی که بر عهده دارند عمل کنند.

وی ادامه داد: مسئولین در نظام سیاسی قوانین و دستوراتی را تنظیم می کنند که نقشِ مهمِ کار، تلاش و عمل به وظایف را در جامعه حفظ کند و این مسئله موجب بهبود عملکرد و وظیفه شناسی افراد شود.

امام جمعه کربلا افزود: عملکرد خوب و موفق بر پایه اصول و مبانی خاصّی است که بستگی به عملکرد فرد، مجموعه و جامعه دارد.

نماینده آیت الله سیستانی تصریح کرد: متأسفانه در جامعه عراقی پایبندی فردی و اجتماعی به اصول و مبانی اساسی عملکرد موفق، وظیفه شناسی و مسئولیت پذیری وجود ندارد و این مسئله منجر به عقب ماندگی بزرگی در سطح خدمات عمومی با تمامی عناوین آن شده است.

وی ادامه داد: این مسئله باعث شده است که عراق نتواند به استقلال و خودکفایی برسد؛ این درحالی است که کشور از امکانات زیادی برخوردار است.

 حجت الاسلام و المسلمین کربلایی تاکید کرد: عراق در بسیاری از امور حتی در ساده ترین موارد و نیاز های زندگی بر دیگران تکیه دارد که این مسئله بر جایگاه آن، حتی در میان جوامع دیگر تأثیر بدی گذاشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha