جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معیشت

حوزه/مسئول واحد فرهنگی حوزه علمیه اصفهان از برگزاری دوره مقدماتی تربیت مربی «اقتصاد و معیشت» ویژه طلاب و فضلاء با حضور اساتید دانشگاه خبرداد.

حجت الاسلام مجتبی امیریان در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان،با اشاره به برگزاری دوره مقدماتی تربیت مربی «اقتصاد و معیشت»، به همت معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره، آشنایی مقدماتی طلاب با مباحث اقتصاد است

وی تصریح کرد: آشنایی طلاب و فضلا، روحانیون مساجد شهر و مبلغین با مباحث اقتصادی مبتلابه که در جامعه به وجود می آید از جمله اهداف اجرای این دوره آموزشی است.

مسئول واحد فرهنگی حوزه علمیه اصفهان افزود: در این دوره آموزشی استاد محمد غلامی، مسئول بخش اقتصاد و معیشت موسسه مطالعات تمدنی متا و دکتر رسول بخشی، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان و اقتصاد دادن مشهور شهر اصفهان به تبیین مسائل و مباحثی همچون ارز، سکه ، نظام بانکی و مالی جهانی ، چرایی مبنا شدن دلار در مبادلات جهانی ، خمس به طلا یا ریال یا دلار، و..... می پردازند.

وی تاکید کرد: این دوره به عنوان آغاز کار بوده و به صورت دوره مقدماتی تبیین شده است که برای مراحل بعدی اساتیدی از تهران به صورت مدعو جهت تدریس مباحث جزئیترحضور خواهند داشت

حجت الاسلام امیریان عنوان کرد: پیش از این جلساتی را به مدت 10 ساعت را  با عنوان اقتصاد و معیشت در مدارس علمیه سطح استان برگزار کردیم که مورد استقبال طلاب قرار گرفت، لذا تصمیم بر تداوم این جلسات به صورت آموزشی، مبنایی برای طلاب با اولویت مباحث اقتصادی کردیم، تا تحلیلی درست از اوضاع و تحریم ها و اثر آن در اوضاع مردم و...داشته باشند.

وی ابراز کرد:مهلت ثبت نام این دوره آموزشی تا 28 آبان ماه است، زمان برگزاری دوره، پنج شنبه ها از ساعت 9 تا 11 از اول آذرماه 97 در مرکز آموزش های کاربردی حوزه علمیه آغاز می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha