جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 کتابداری

حوزه/ راهبر سامانه کتابداری حوزه‌های علمیه خواهران از راه‌اندازی انجمن کتابداری مدارس علمیه خواهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حسنوند با اشاره به فعالیت سامانه کتاب‌داری فراکاوش، گفت: در حال حاضر در این سامانه کتابداری۴۷۴ پایگاه کتابخوانی وجود دارد که از این تعداد 424 پایگاه فعال هستند.

وی با اینکه بیش از 72 هزار نفر عضو این سامانه هستند، افزود: در این سامانه ۴۲۵ هزار عنوان و یک میلیون و ۶۰۰ هزار نسخه کتاب در دسترس کاربران قرار دارد.

مسئول سامانه کتابداری فراکاوش با بیان اینکه به صورت روزانه حدود هزار نفر از این سامانه بازدید و استفاده می‌کنند عنوان کرد: در این سامانه سیستم امانت هوشمند طراحی شده است و طلاب می‌توانند با استفاده از سامانه، کتاب مورد نظر خود را جست‌وجو کنند و با مراجعه به کتابخانه‌‌ای که کتاب‌ مورد نظر در آن‌ وجود دارد، کتاب را امانت بگیرند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فهرست‌نویسی متمرکز کتاب‌ها در دستور کار قرار دارد عنوان کرد: راه‌اندازی انجمن کتابداران مدارس علمیه خواهران یکی دیگر از برنامه‌هایی که در دستور کار قرار دارد، در این انجمن، گروه‌هایی با حضور معاونان پژوهش مدارس، استان و کتابداران تشکیل می‌شود و سوالات تخصصی در خصوص کتاب‌ها و نرم‌افزار‌ها پاسخ داده مي‌شود.

آقای حسنوند گفت: پس از ارسال سوالات توسط طلاب و کاربران، سوالات حداکثر ظرفت مدت 24 ساعت پاسخ داده می‌شود.

وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی این انجمن اظهار کرد: اطلاع‌رسانی و آموزش کار با نرم‌افزار‌ کتابداری، آشنایی با نکات کتابداری و آشنایی کتابداران سراسر کشور با یکدیگر و بهره‌گیری از تجریبات، از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اهداف راه‌اندازی انجمن کتابداران مدارس علمیه خواهران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha