پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسجدی در هندوستان، مرکز درمانی رایگان راه اندازی کرد

حوزه/ مسجدی در حیدرآباد هندوستان، یک مرکز درمانی بزرگ به وسعت هزار فوت در طبقه اول راه اندازی کرده است تا مردم منطقه فقیرنشین برای رفع نیازهای درمانی به آنجا مراجعه کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از telanganatoday، مسجد اسحاق در حیدرآباد واقع در ایالت تلانگانای هندوستان، یک مرکز درمانی راه اندازی کرده است. این مرکز در طبقه اول مسجد احداث شده و نخستین باری است که یک مسجد چنین فضای وسیعی به اندازه 1 هزار فوت مربع به یک مرکز درمانی اختصاص می دهد. در این میان دو طبقه دیگر مسجد برای برگزاری نمازهای جماعت و دیگر فعالیت های مذهبی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

این مرکز سلامت عمومی کامل تحت مدیریت یک تیم کامل پزشکی و امدادگران است؛ کمیته اداره مسجد و بنیاد «دست کمک کننده» این مرکز درمانی را برای جمعیت تقریبا 1.5 هزار نفری در این ناحیه کارگرنشین هند راه اندازی کرده اند.

مجتبی حسن عسکری از بنیاد دست کمک کننده در این باره گفت: بیماری های مهم به بیمارستان ایالتی ارجاع داده می شوند؛ در این مرکز درمانی نیز ما درمان های ابتدایی و مراقبت در منزل از جمله تشخیص رایگان، انجام سی پی آر، درمان زخم، مراقبت از مادر و فیزیوتراپی  عرضه خواهیم کرد.

عسکری در ادامه گفت: ما قصد داریم مراکز مشابه دیگری را در مساجد مختلفی که جا دارند راه اندازی کنیم؛ هم اکنون چندین مسجد هستند که فضای کافی را دارند و حاضر هستند که چنین تسهیلاتی را برای مردم فراهم سازند.

وی افزود که بنیاد مربوطه قصد دارد به مردمی که در مناطق فقیرنشین زندگی می کنند و قدرت مالی مراجعه به بیمارستان های دولتی را ندارند کمک کند.

عسکری در این رابطه گفت: ما حمل و نقل رایگان بیماران را به صورت روزانه انجام خواهیم داد و آن ها را برای درمان به بیمارستان های مناسب ارجاع می دهیم. در صورت نیاز نیز از کمک های مالی بانیان برای درمان آنان استفاده خواهیم کرد.

مولانا فقیه خان خطیب مسجد اسحاق در این باره گفت: ما می خواستیم این مرکز درمانی را در مسجد راه اندازی کنیم که مرکز لطف و رحمت الله برای صدها تن از مردم نیازمند در مناطق فقیرنشین هند است. و ما خرسندیم از اینکه می بینیم خانه خدا به عنوان مورد استفاده خودب قرار می گیرد و مردم صرف نظر از دین و اعتقادات  مذهبی برای درمان به اینجا مراجعه می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha