جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دادگاه عالی در ترینیداد، به نفع زن پلیس محجبه رای داد

حوزه/ براساس حکم دادگاه عالی در کشور ترینیداد و توباگو، زنان محجبه در اداره پلیس از این پس می توانند باحجاب باشند و مقررات اداره پلیس در این رابطه بایستی تغییر داده شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از newsday، یک قاضی دادگاه عالی در کشور ترینیداد و توباگو، به نفع زنان پلیس محجبه رای داده و اعلام کرد که براساس قانون اساسی آزادی مذهبی در این کشور، زنان مسلمان در اداره پلیس باید اجازه حجاب و پوشش اسلامی داشته باشند.

گفتنی است شارون روپ، بانوی محجبه مسلمان در ترینیداد، که یک کهنه سرباز با 9 سال سابقه می باشد درخواست کرده بود که به عنوان یک مامور پلیس باحجاب باشد.

روپ ضمن ابراز خرسندی از تصمیم دادگاه گفت: این یک پیروزی بزرگ برای زنان پلیس مسلمان و دیگران در اداره است که اکنون به حساب می آیند.

وی افزود: هر زمان که در اداره حجابم را در می آوردم، احساس می کردم که از هویت خودم جدا شده ام.

وی ضمن اشاره به اینکه افسران پلیس هم اکنون در کشورهای مختلف اجازه داشتن حجاب اسلامی را دارند، افزود: این هویت من است و نمی توانم از آن جدا باشم.

مارگارت محمد قاضی دادگاه در رای خود ضمن بیان اینکه که هیچ شواهدی مبنی بر اینکه پوشش پلیس زن مسلمان در کارایی وی اخلال ایجاد کرده باشد، وجود ندارد، گفت: مقررات خدمات پلیس غیرقانونی نامعتبر و توخالی هستند، تا آنجا که هیچ مبحثی را پیرامون پوشیدن حجاب قرار نداده اند.

قاضی در حکم 63 صفحه ای اعلام کرد: قصد ایجاد کنندگان قانون اساسی برای شکل دادن به آینده جامعه ما این بوده که کشوری داشته باشیم که در آن مردم آزادانه بتوانند باورهای مذهبی، دینی و سنت هایشان را داشته باشند.

وی افزود: هدف نویسندگان قانون اساسی این بود که جامعه ای موازی داشته باشیم که در آن تمامی نمادهای مذهبی از صلیب و تسبیح گرفته تا حجاب در اماکن عمومی، محل کار و مدارس آزاد باشند.

قاضی دادگاه قرار است در فوریه سال آینده، حکم جبران خسارت برای این افسر مسلمان صادر کند.

حکم صادر شده توسط این دادگاه عالی قرار است به ادارات پلیس فرستاده شود، مقررات تغییر یافته  و از این پس حجاب برای افسران پلیس آزاد خواهد شد.

جمهوری ترینیداد و توباگو کشوری متشکل از دو جزیره در دریای کارائیب واقع در شمال آمریکای جنوبی است. پایتخت آن پرت آو اسپاین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha