چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
سید داوود موسوی - امام جمعه محمود ‌آباد

امام جمعه محمود ‌آباد با بیان این که امروز دنیای اسلام بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همبستگی است، گفت: متأسفانه وجود تفرقه و اختلاف میان مسلمانان زمینه نفوذ و سلطه دشمنان را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد امروز در نشستی با جمعی از فعالان فرهنگی این شهرستان با اشاره به در پیش بودن میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام(ص) و آغاز هفته وحدت، بر ضرورت بهره گیری از سیره نبوی در تحکیم وحدت اسلامی تأکید کرد.

وی با بیان این که امروز دنیای اسلام بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همبستگی است، افزود: متأسفانه وجود تفرقه و اختلاف میان مسلمانان زمینه نفوذ و سلطه دشمنان را فراهم کرده است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که نابودی دین و ارزش های الهی مهم ترین هدف دشمنان است، خاطرنشان کرد: تنها چیزی که می تواند توطئه دشمنان علیه دین را خنثی کند وحدت و همبستگی امت اسلامی است.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که تا زمانی که مسلمانان با هم متحد باشند دشمن نمی تواند ذره ای علیه امت اسلامی تحرک داشته باشد، تصریح کرد: تنها زمانی که دشمن بر کشورهای اسلامی سلطه پیدا می کند که میان مسلمانان وحدت و همبستگی وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به این که سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) بر مبنای وحدت، برابری و برادری استوار بوده، خاطرنشان کرد: اگر آن مفاهیم متعالی از سوی مسلمانان مورد توجه جدی قرار می گرفت امروز شاهد بحران ها و مشکلات در جوامع اسلامی نبودیم.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که علیرغم وجود نعمت های فراوان خدادای و منابع عظیم زیرزمینی در کشورهای اسلامی، اما وضعیت و شرایط این کشور بحرانی است، تصریح کرد: تفرقه و اختلاف میان مسلمانان تنها عامل به وجود آمدن چنین مشکلاتی است.

امام جمعه محمود آباد با اشاره به این که اگر کشورهای اسلامی با هم متحد شود می تواند در برابر زیاده خواهی ها و توطئه نظام سلطه ایستادگی کنند، افزود: اما متأسفانه وجود تفرقه و اختلاف نظرهای سطحی میان آنها موجب سوء استفاده دشمنان شده است.

وی با بیان این که امروز دشمنان قسم خورده اسلام و قرآن خود را هم پیمان برخی کشورهای اسلامی معرفی می کنند، خاطرنشان کرد: متأسفانه سران خودفروخته و دست نشانده این کشور به راحتی در برابر زیاده خواهی های این سلطه گرن تسلیم می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha