پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام یعقوبی - آئین تودیع و معارفه استاندار خراسان شمالی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر توجه ویژه به ثبت وقف‌های مشارکتی، گفت: باید با فرهنگ‌سازی و مشاوره، موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه هدایت و جهت‌دهی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، شامگاه یکشنبه در بازدید از فعالیت‌های نهاد اوقاف و امور خیریه استان به مناسبت دهه وقف، بر ترویج بیش از پیش این صدقه جاریه در جامعه تأکید کرد.

وی با بیان اینکه اهل‌بیت عصمت و طهارت اسوه جامعه اسلامی هستند، اظهار کرد: در سبک زندگی اسلامی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، راه چاره‌ای جز تمسک به قرآن و عترت نداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه دغدغه مسائل دینی باید در تک‌تک آحاد جامعه پیدا شود، اضافه کرد: نباید به‌گونه‌ای زندگی کرد که تنها مسائل دنیوی مورد توجه قرار گیرد، به‌گونه‌ای که اگر دنیای ما تأمین شود به مسائل دینی اهمیت ندهیم و احکام الهی را مورد بی‌مهری و کم‌توجهی قرار دهیم.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: یکی از احکام مادی و معنوی دین اسلام که مورد توجه ائمه اطهار(ع) و از سبک زندگی دینی است، مسئله وقف است، از این‌رو وقف از موضوعاتی است که باید در جامعه اسلامی به‌صورت یک فرهنگ مطرح و در قالب سبک زندگی دینی، ترویج شود.

وی با بیان اینکه وقف اهمیت و ارزش بالایی دارد، اظهار کرد: صیانت از موقوفات و نیات واقفان از مهم‌ترین مسائل مربوط به وقف است، زیرا هر چه قدر امانت‌داری در امر موقوفات بیشتر شود، مردم انگیزه بیشتری برای وقف و انجام این عمل حسنه و خیر از خود نشان خواهند داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با تأکید بر توجه ویژه به ثبت وقف‌های مشارکتی، گفت: باید با فرهنگ‌سازی و مشاوره، موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه هدایت و جهت‌دهی شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در خاتمه با اشاره به اهمیت ترویج وقف مشارکتی در سطح جامعه، اظهار کرد: اگر این مهم در جامعه فراگیر شود همه افراد اعم از غنی و فقیر می‌توانند در این سنت حسنه مشارکت داشته و برای خود ذخیره اخروی مهیا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha