جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام آسوده

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به احیای ۲۷۶ موقوفه در استان در یک سال گذشته با تنظیم سند اجاره، گفت: در مدت یک سال گذشته اسناد اجاره هزار و ۵۶۴ رقبه موقوفات استان تجدید و یا تمدید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی، شامگاه یکشنبه در بازدید نماینده ولی فقیه در استان از فعالیت‌های نهاد اوقاف به مناسبت دهه وقف، با ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد در یک سال گذشته، اظهار کرد: اکنون در خراسان شمالی بیش از پنج هزار و 700 موقوفه با افزون بر 11 هزار رقبه به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: در مدت یک سال گذشته به همت اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و امامزادگان در بخش تنظیم اولیه اسناد اجاره رقبات وقفی 276 سند اجاره تنظیم کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام آسوده یدکی ادامه داد: در مورد این موقوفات از ابتدا هیچ‌گونه سند اجاره تنظیم نشده بود و متصرفان اجاره‌ای پرداخت نمی‌کردند، اما اکنون این موقوفات احیا شده‌اند.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته شمار تجدید و تمدید اسناد اجاره رقبات وقفی سطح استان هزار و 564 مورد بوده، اضافه کرد: تمدید و تجدید اسناد اجاره ویژه کسانی است که مدت‌زمان اجاره آن‌ها در موقوفات به اتمام رسیده و اکنون تمدید شده است.

حجت‌الاسلام آسوده با اشاره به اینکه همچنین در این مدت در استان 20 طرح جامع امامزادگان تهیه و تصویب شده، خاطرنشان کرد: امامزادگانی که کار عمرانی می‌کنند، باید بر اساس طرح جامع پیش رفته و کارهای خود را اجرایی کنند و بدون طرح جامع به هیچ امامزاده‌ای اجازه ساخت‌وساز و فعالیت عمرانی نمی‌دهیم.

وی با یادآوری اجرای عملیات بازسازی و نگهداری در هزار و 750 مترمربع از موقوفات خراسان شمالی، اضافه کرد: در یک سال گذشته در راستای احیای موقوفات، عملیات عمرانی تعمیر و مرمت به مبلغ 280 میلیون تومان انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار کرد: افزون بر این امسال تکمیل و احداث و بازسازی امامزادگان به میزان شش هزار و 100 مترمربع با اعتبار بالغ بر 600 میلیون تومان انجام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha