جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار گروه چینی با شیخ الازهر

حوزه/ احمد الطیب در دیدار با رئیس پارلمان ایالت شین جیانگ چین بر آمادگی الازهر برای فعالیت دینی در چین و استقبال از دانشجویان و ائمه جماعت چینی در الازهر تاکید کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، صبح امروز گروهی چینی به ریاست شوکت امین رئیس ایالت شین جیانگ چین در جریان سفر به مصر با احمد الطیب شیخ الازهر دیدار کردند.

الطیب در این دیدار تاکید کرد: الازهر در راستای نشر ارزش های اسلام و همزیستی مشترک میان پیروان ادیان در سرتاسر جهان و نشر ارزش شهروندی بر اساس تساوی حقوق تمام انسان ها انجام می دهد و به دنبال احترام به تعدد و تنوع است.

وی افزود: ما به حمایت علمی و تبلیغی از مسلمانان چین تمایل داریم و هم اکنون شمار زیادی از دانشجویان چینی در مراحل مختلف الازهر در حال تحصیل هستند و ما آماده هستیم پذیرای تعداد بیشتری از دانشجویان چینی باشیم و برای ائمه جماعت و مبلغان اسلامی چینی نیز دوره های آموزشی برگزار کنیم و آنها را با مسائل و مشکلات معاصر و راه حل آن آشنا سازیم.

از سوی دیگر رئیس پارلمان شین جیانگ چین نیز تاکید کرد چین آماده تقویت همکاری ها با الازهر در زمینه های آموزشی و فرهنگی و تبلیغی است.

دیدار گروه چینی با شیخ الازهر

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha